Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 23:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 12:16 

Na ipconfig /release - ipconfig /renew, staat er in je System Event Viewer (systeembeheer, logboeken) iets over de Time out. (DHCP)

En deze stonden uit.
Firewall van XP sp2
Softwarematige firewall

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 13:40 

MitchV schreef:
Ik heb met het verwisselen van de kaartjes ze uiteraard ook opnieuw geinstalleerd. De specificaties van pc 2 zijn: Intel 815 chipset op een Asus cusl2 pc 133 moederbord. Er zit een pentium III van 866 mhz in en een intern geheugen van 384. Wel wat ouder, maar goed het is dan ook een pc voor de kids. Is dit genoeg info?

Misschien onstaat er een conflict tussen de chipset en je netwerkkaart ?
Wellicht dat met wat "googelen" je hiet iets over kunt vinden ? Kun je anders niet uit een andere computer even een netwerkkaartje halen en die testen :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 15:00 
Erelid

Na enige bestudering op de sweex site zie ik dat jou kaartje van 3,95?? een via chipset heeft, en niet gecertificeerde drivers en dat kan dus ook een probleem zijn met het een en ander. Het is achteraf maar in feite was een plug en play kaartje van ongeveer 10 euro met een Realtek chipset beter geweest, en nog even inhaken op mijn eerdere bericht, heb ik met zulke kaartjes nog nooit problemen gehad. (met realtek chip)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 17:58 

Willy, Ik heb het kaartje van 10 euro met realtek chip. Maar goed hij doet het dus ook niet met een Sitecom kaartje dat er afhankelijk al in zat.

Ik heb vanmiddag een 30 tal minuten met de helpdesk van KPN aan de lijn gezeten, de hele riedel doorgenomen over IP toekennen ja en nee bla, bla, bla, etc. Ik heb toen gevraagd naar iemand die iets meer verstand van zaken had. Volgens hem lag het toch echt aan de netwerkkaart. Enfin, je wordt wel netjes geholpen en ik word nog teruggebeld door de expert op dat gebied, die kijkt dan gelijk mee in de EB.

Trouwens als ik zelf bij de instellingen kijk van de EB bij local network zie ik wel degelijk 2 clients en 2 IP's die "weggegeven" zijn. Alleen komt deze niet aan bij pc 2, eenrichtingsverkeer dus.

Ik heb vandaag een computer van mijn werk losgekoppeld en meegenomen, en deze aangesloten. Raad eens wat? Zelfde melding, geen netwerkkabel aangesloten. Terwijl dit ding bij ons op kantoor prima draait in het netwerk. Ik begin steeds sterkere vermoedens te krijgen dat het toch aan de EB ligt. Wordt vervolgd.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 18:27 
Site Admin

dit is inderdaad een vreemd verhaal. waren de goede en de werkpc gelijkertijd aangesloten. probeer eens alleen de werkpc aan te sloten.
natuurlijk moeten meerdere pc's aangesloten kunnen worden, dit om toch te kijken waar het probleem zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 19:47 

Ik heb pc1 losgekoppeld van de EB en alleen werk pc aangesloten, EB gereset en werk pc opnieuw opgestart. Helaas, zelfde verhaal. Ik heb nog wel even de netwerkaart (een intel welke gelijk herkend wordt door XP) uit de werk pc gehaald en geinstald op pc 2. Met je raad het al, geen kabel aangesloten.

Ik heb nu dus 3 netwerkkaarten uitgeprobeerd met hetzelfde bedroefende resultaat. Wie het weet mag het zeggen. Graag zelfs!

PS: Beste Rene, ik vind het fijn dat je wilt helpen, maar als je dit topic heb gelezen, dan weet je dat ik een clean install van XP heb gedaan zonder firewall en SP2. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 19:57 

Tja..... 4 pagina's :) , maar staan er geen vermeldingen in je system event viewer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 19:59 
Erelid

MitchV, als die ene pc wel werkt op netwerkpoort 1 zou de andere pc toch ook moeten werken op netwerkpoort 1 Dus de computers eerst een voor een testen op netwerkpoort 1

Kan niet begrijpen wat het probleem is. :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 20:13 
Site Admin

het is nu zo dat aleen pc1 gedraad goed werkt. de werkpc en pc2 krijgen geen verbinding. hoewel je hebt aangegeven de draadloze adapter te willen gebruiken voor een laptop, probeer deze eens te installeren op pc2 om te kijken of 2pc's tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de eb.
we blijven het proberen .........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 20:19 
Site Admin

er schoot me net nog iets tebinnen. pc1 werkt wel goed; gebruikt deze pc ipnr 192.168.2.2. zo ja, koppel pc1 af van de eb en geef pc2 of de werkpc dit ipnr. wellicht ... en dat zou wellicht betekenen dat de dhcpserver niet goed werkt/is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 jun 2006 20:34 

Vreemd dat op blz 3 dit vermeld wordt, en als dit uiteraard nog van toepassing is:

IP 192.168.2.3
Sub 255.255.255.0
Gate 192.168.2.1

Als standaard staat in de EB:
First issued IP adress 192.168.2.2
Last issued IP adress 192.168.2.200

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 21:34 

Rene schreef:
Vreemd dat op blz 3 dit vermeld wordt, en als dit uiteraard nog van toepassing is:

IP 192.168.2.3
Sub 255.255.255.0
Gate 192.168.2.1

Als standaard staat in de EB:
First issued IP adress 192.168.2.2
Last issued IP adress 192.168.2.200

Dit klopt Rene, gaat in dit geval ook over pc1 die dus geen problemen geeft.
Sorry allemaal voor de wat late reactie, internet lag er gisteren en vandaag dus helemaal uit. Er is wel het een en ander gebeurd en deze soap wil ik jullie niet onthouden, ben straks terug!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 22:08 

Willy, ik heb het ook geprobeerd op dezelfde poort met de andere pc, dit maakt het juist zo wazig. En jwagenaar, ook bedankt voor de suggestie, had ik inderdaad zelf nog niet bij stilgestaan. Helaas gaf dit echter ook geen resultaat.

Maar luister wat ik nu aan mijn fiets heb hangen, het volgende verhaal is werkelijk onvoorstelbaar. De expert meneer van KPN, verder te noemen EK heeft mij teruggebeld. Hele vriendelijke man, kan ik geen verkeerd woord over zeggen. Na alle ditjes en datjes te hebben doorgenomen weer even stilgestaan bij de netwerkkaart, jullie weten dat Mitch er inmiddels 3 heeft versleten. Maar goed men probeert wat. Volgens hem moest dat toch wel het probleem zijn.

Ik wil niet eigenwijs lijken, maar vertelde dat ik zo langamerhand het gevoel kreeg dat het aan de EB ligt. EK heeft nog even meegekeken in de EB maar kon verder geen vreemde dingen ontdekken aangezien er gewoon 2 clients waren en 2 IP's waren uitgegeven. Wel deed hij het voorstel om een monteur langs te sturen en de EB om te ruilen. Mocht het probleem bij de EB liggen zou het voor rekening zijn van KPN. Mocht echter blijken dat het niet aan de EB ligt dan kan ik dokken. Op zich niet vreemd misschien, maar om nou een hoop kosten te maken en dan nog te zitten met een niet werkend geheel zit ik ook niet echt op te wachten.

Vandaag dus even een laptop geregeld en die beneden met een kabel aangesloten op de EB, raad eens wat, gelijk verbinding! Da's mooi, toch? Nu komt het vreemde, ik koppel dat ding los, ook uit de EB en verhuis met de laptop naar boven. Ik sluit de kabel aan van pc2 (die niet werkt) en wat denk je, geen verbinding. Ik denk, dat is kaassie, de kabel is dan toch kaduuk. Ik koppel hem los en prik de kabel erin van pc 1 (de werkende) geen verbinding te krijgen. Stop het kreng weer in pc 1 en gewoon weer verbinding. Loop met de laptop naar beneden, prik 'm er in, loopt als een zonnetje. Heren, dit heb ik niet 1 keer geprobeerd, maar diverse keren en op verschillende poorten en met diverse keren een reset. Zijn jullie daar nog??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jun 2006 22:32 
Erelid

Mitch is het misschien mogelijk de EB ff boven te zetten eventueel met de adsl verbinding via een bestaande telefoonkabel (Om te testen) en dan de computer(s) even aansluiten met een korte netwerkkabel. Want het blijft toch een vreemde zaak. Wat voor netwerkkabels zijn het (Gewoon of cross kabel) die vanuit de EB naar de computers gaan. Gekocht met aangegoten stekkers of zelf gemaakt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 22:06 

Het is nu akelig stil... :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]