Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 17:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 09:25 

Hallo allemaal,

Ik zou mezelf een dikke onvoldoende geven als het gaat om diepgaande IT kennis. Ik keek altijd graag mee met IT-ers en ben mezelf zo e.e.a. eigen gaan maken. Dit soort fora zijn soms abracadabra voor mij als het echt technisch wordt en nu vraag ik jullie hulp.

Ik wil een externe schijf maken die aan mijn USB poort van mijn EB komt te hangen als share waar mijn Sonos systeem muziek vandaan kan halen.

Dit is al gelukt:
Eergisteren mijn externe LaCie d2 schijf van 500 GB van FreeNAS voorzien. Stap voor stap ging dat goed. Dat lijkt dus ook gelukt. Ik hoor hem wel permanent tikken...

Gisteren schijf aangesloten op USB poort van Siemens Router van KPN IPB. In menu van GigaSet zie ik onder USB - Fileserver het scherm met
------------
Domain/werkgroup WERKGROEP

Partitions Name File system Active Shares
Partition 1 BSD 386 (not supported)
Partition 2 BSD/386 (not supported)
-----------
Dat stemt me voorzichtig tevreden. Al vraag ik me af of ik FreeNAS ook op FAT kan configureren. Iemand ideeën?

Ik tik nu 192.168.1.250 in om op de NAS te komen. Dat lukt alleen niet.

Ik weet niet hoe ik verder moet...
een link naar een stap voor stap stappenplan zou mooi zijn!

Vraag 1: wat moet ik nog doen om de partition op 'shared' te krijgen?
Vraag 2: meest lullige misschien... hoe ze ik mijn muziek op de shared schijf, of gaat dat gewoon door te kopiëren zodra de schijf 'shared' is?
Vraag 3: ik verwacht dat ik vanuit de Controller van Sonos de 'shared' gewoon kan vinden en instellen zodra die gevonden is. Klopt dat?

Dank jullie wel allemaal!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]