Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 00:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 18:39 

Vandaag Sweex er tussen uit gehaald en omgeruild voor een e-tech met autosensing. Helaas maakt dit dus niets uit. Probleem blijft bestaan. Nog andere suggesties misschien? :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 18:47 
Site Admin

probeer nogmaals met handmatige ipnummer; zet de dhcp server van de eb dan niet uit. de dhcp gebruikt standaard de range tot 200; dus gebruik een nummer hierboven.
andere mogelijkheid is eens te proberen de snelheid van de netwerkkaart aan te passen (fullduplex, 10mb).
gewoon wat probeersels; we horen het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 18:54 
Erelid

Alle 4 de poorten van de EB geprobeerd. Weet je echt zeker dat je kabel van de EB naar de switch in orde is. Zoiets simpels als een switch erachter moet toch kunnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 12:39 

Nou beste mensen, even een update. Ik ben maar van de switch afgestapt en heb een extra kabel getrokken. Had geen zin om daar nog verder tijd in te steken. Dus je zou zeggen ook weer opgelost, was het maar waar. 1 pc doet het gewoon als een zonnetje. Met de andere kan ik met geen mogelijkheid de EB benaderen. Pc 2 geeft aan: netwerkkabel niet aangesloten, kabel op andere pc, geen probleem. Even een samenvatting van wat ik heb geprobeerd: zelf IP adres toekennen, andere netwerkkaart, pc geeft dan aan netwerkverbinding is niet bla bla.... met zo'n geel driehoekje. Ik las over problemen met SP2, dus partitie geformateerd en XP prof er op gezet. Nog geen resultaat. Zoals jullie wel zullen begrijpen ben ik zo langzamerhand niet echt een fan meer van de EB, en overweeg dan ook het apparaat een langzame dood te laten sterven in de schredder. :twisted: Iemand nog suggesties?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 13:04 
Site Admin

als ik het goed begrijp zit het probleem in pc2 en niet in de kabels. als pc2 probeert is pc1 dan ook aangesloten op de eb; probeer het dan eens met 1 aangesloten pc.
ik krijg toch sterk de indruk dat het probleem niet bij de eb ligt, maar bij pc2.
we horen het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 13:57 
Erelid

Inderdaad even proberen wat John aangeeft allebei de computers afzonderlijk proberen dus eerst pc 1 op netwerkpoort 1 en dan op netwerkpoort 2 van de EB

Computer 1 eruit en dan computer 2 op dezelfde manier.

Bij mij werkt het dus op dezelfde manier, twee computers aangesloten met twee netwerkkabels en het gaat als een speer.

Die nieuwe kabel die je getrokken heb, zijn daar zelf de stekkertjes aangeknepen, zoja ff controleren of ze goed zitten.

Staat in computer 2 in je browser via extra/internet opties bij verbindingen nooit een verbinding kiezen gevinkt?

Gaan de netwerklampjes branden op je EB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 15:28 

Kabels getest over en weer en poorten gewisseld Pc 1 doet het, pc 2 niet, blijf aangeven: netwerkkabel niet aangesloten. Op de EB knippert wel het lampje vd poort waar pc 2 op zit, zo ook acher op de netwerkkaart. Kaartje nog een keer opnieuw geinstald met nieuwe drivers, maakt allemaal niets uit.

Normaal gesproken zou ik absoluut pc 2 verdenken van een storing, ware het niet dat als ik 'm aansluit op de oude router hij geen storingsmelding geeft. Zou het echt niet kunnen dat het toch aan de EB ligt? Met die helpdesk kom ik ook niet veel verder :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 15:34 
Site Admin

ik denk toch dan aan het netwerkkaartje van pc2. wat voor merk/type is dit, heb je ook andere netwerkkaarten. wat zijn de instellingen van dit netwerkkaartje. of heb je er geen blok in de eb op zitten middels het mac-adres van de pc.
wellicht wat fors; probeer eens het netwerkkaartje van pc1 in pc2. als dit werkt denk ik aan blokken van max-adres in de configuratie van de eb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 16:29 

Op pc 1 zit de lan kaart onboard van het moederbord een Asus p4p800, het is een 3 com gigabit kaart. Dus even overzetten gaat niet. In pc 2 had ik een sitecom 10/100 lan card maar die heb ik een keer vervangen door een nieuwe Sweex 10/100 om te kijken of dat het probleem was. Echter bij deze kaart heb ik dus dezelfde melding. Hoe kan ik eventueel in de EB de aanpassing doen voor mac adressen. Hier heb ik dus niet zoveel kaas van gegeten moet ik zeggen :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 16:32 
Site Admin

onder het menu advanced is een submenu wireless en daaronder staat allow clients; dit zou leeg moeten zijn.
in principe is dit alleen voor wireless clients en niet voor vaste aansluitingen, maar heb in het verleden hiermee ook wel eens een probleem opgelost.
heb je de netwerkkaart ook al geprobeerd in een ander vrij slot van de computer?

Laatst bijgewerkt door jwagenaar op ma 05 jun 2006 17:01, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 16:53 
Erelid

Netwerkpoort 1 is zeker te weten goed van de EB omdat computer 1 er wel op werkt. Dan zou computer 2 ook op netwerkpoort 1 moeten werken als je hem daar op aansluit. Dus is er met de EB niets aan de hand en zit het echt ergens anders.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 17:11 

Bij mij staat allowed clients uit. Als ik het aan zet is het veld inderdaad leeg. Ander slot heb ik inderdaad ook al geprobeerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 17:15 
Site Admin

allow clients staat goed. levert eens info over pc1 en pc2 dmv bij beide pc's "cmd" te starten (vanuit uitvoeren) dan "ipconfig". dit levert de instellingen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 17:18 
Site Admin

in het menu local netwerk staat helemaal onderaan iets over clients en mac adres; staat hier iets ingevuld (zou in principe leeg moeten zijn)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 jun 2006 17:32 
Erelid

Je gebruik zonealarm op pc 2 staat die op trusted mode

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]