Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 16:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Playstation 3 en EB
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 11:53 

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 18:58 

bedankt. ga hem gelijk eens even uitproberen.

ken ik me binnengeslurpte hd films beneden bekijken.

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 21:48 

Wou net een film kijken op me mediaplayer van tvix 6500a maar merk dat na een minuut dat het geluid wegvalt en het beeld gaat stotteren (net of hij langzaam doorspeolt) kan dat door de ps3 komen?

De ps3 is draadloos en staat uit. En de tvix is bekabeld en films bekijk ik beneden vanaf mappen in de pc.

iemand een oplossing

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2009 14:15 

mark1979 schreef:
Rest mij nog een vraag. Welk programma gebruiken jullie om bestanden van de pc naar de ps3 door te sturen zoals bv ps3 blu-rays?

albast bedankt voor de moeite

groetjes mark

Als het niet werkt via Netwerk gebruik dan je USB Stick.
Vergeet alleen niet je MAPNAAM te veranderen in het volgende:
(voor de mappen op je stick bedoel ik dan! :wink: )

VIDEO
MUSIC
PHOTO

Anders pakt de PS3 de mappen namelijk niet :D

Hoop dat je wat hebt aan je antwoord en ben blij dat het werkt.

vankooten schreef:
http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Dank je voor deze link! Daar heb ik ook wat aan! 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 15:50 

ken je met dat programma van van kooten ook de bestanden van boven naar beneden door sturen? dan heb ik de usb stick niet nodig

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 16:19 

Mark,

Ik snap echt geen fluit van waar je allemaal mee bezig bent.
"van boven naar beneden"??
Je hebt een tvix 6500a .....Die speelt alle HD formaten en ook nog eens flac-bestanden af.
Als je dat apparaat aansluit op de EB dan kan hij alles afspelen wat op je computer staat.
Trek de netwerkkabel eens uit de tvix en steek hem in de PS3.
zet je PS3 aan en start daarna het programma "PS3 mediaserver" op de computer.
Na enkele seconden "ziet" het programma dat de PS3 is aangesloten.
Ga in de PS3 (met je gamecontroller of AB) naar de map van film, of geluid, of foto en daar zie je het symbooltje van "PS3 mediaserver", een groen driehoekje.
Aanklikken en de gehele inhoud van de computer verschijnt in beeld.
Kan ook draadloos hoor.
Bij het film icoontje kan je alleen maar films kijken en geen Mp3 bestanden afspelen of foto's kijken.
Bij het audio icoontje kan je alleen muziek afspelen (ook flac) en geen films kijken of foto's kijken.
Bij het foto icoontje kan je geen films kijken of muziek afspelen, enkel foto's kijken die op de computer staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 20:36 

Met van boven naar beneden sturen daar bedoel ik het volgende mee. Voor de tvix gebruik ik netshare om de bestanden die boven op de pc staan beneden te bekijken (dan moet pc aan blijven staan) . En als ik bv een muziek dvd vaker wil bekijken dan stuur ik hem met core ftp light naar beneden toe en sla ik hem op op de interne harde schijf van de tvix en dan hoef ik de pc niet aan te laten staan).
Mijn vraag was dus bestaat zo'n programma ook voor de ps3 of gaat dat met dat programma van van kooten?

Maar dat is nog geen oplossing voor het probleem wat ik heb. Nu valt het geluid weg na een minuut en lijkt het of het beeld langzaam doorspoelt. Voorheen had ik dat nooit bij de tvix en nu ineens wel na me verse installatie en me firmware upgrade van de tvix.
En bij de ps3 heb ik het met een bestand van 10gb geprobeerd weet niet of het daaraan ligt. Wil als het kan gewoon weer normaal dvd kijken zonder alles eerst beneden op de harde schijven op te slaan, maar het gewoon kunnen streamen.

Alvast bedankt

Groetjes Mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009 09:32 

Mark,

Dat alles heeft niets met dat programma te maken, maar alles met de PS3.
Als je iets vaker wilt bekijken dan kopieer je het gewoon naar de harde schijf van de PS3.
Klik in de PS3 op een bestand wat je zou willen gaan kijken. Druk dan op het driehoekje op je controller.
Rechts in beeld verschijnen nu optie's: afspelen, afspelen van begin, kopieeren en nog wat.
Kies kopieeren en je dingetje staat op de harde schijf.
Nou is het maar de vraag of de PS3 dit zelfstandig kan afspelen, want 'n hoop bestanden vanaf de computer worden gecodeerd doorgestuurd naar de playstation.
De PS3 speelt bv géén mkv bestanden af, maar via dat programma lukt het wel.
Waarom je andere speler nu hapert weet ik niet, daar zul je zelf achter moeten komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009 10:30 

ik haal voornamelijk blu-ray bestanden voor de playstation binnen dus dat is geen probleem dat hij geen mkv afspeelt.

Hoop dat toch iemand een oplossing heeft voor mijn vraag waarom ze beide stotteren en het geluid weg valt. Gebruik als versterker een harman kardon AV350

alvast bedankt

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009 11:03 

Misschien is je pc nét iets te traag om fatsoenlijk te kunnen streamen??
Misschien staat de pc xxtig programma's tegelijk te doen, waardoor er te weinig overblijft om fatsoenlijk te kunnen streamen???

Eerst deed 'ie het wel en nou niet meer......dat is vanaf hier niet te bekijken.

De ene codec kan de andere codec behoorlijk in de weg zitten. Misschien een idee om de apparaten niet allebei tegelijk aan te hebben staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009 15:46 

als mijn pc het altijd heeft gedaan zonder enige stottering of wat dan ook dan is me pc niet te licht, heb namelijk geen lichte pc dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb de apparaten ook nooit allebij tegelijk aan. En als ik films beneden aan het kijken ben dan heb ik geen programma's lopen op me pc behalve dan het programma netshare om de mappen vanaf beneden toegangkelijk te maken.

En ik had voorheen het k-lite codec pack erop zitten maar er staat nu geen enkele codec pack erop.

Snap er echt geen snars van.

Iemand die het weet? schiet mij maar lek

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009 16:58 

Het lijkt me sterk dat jij geen enkele codec-pack erop hebt staan, want de PS3 media server heeft allerlei codec's nodig om uberhaupt te kúnnen streamen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 01:24 

ik heb in de lijst van software gekeken en daar staat echt geen enkele codec pack. Heb nog niet de kans gehad ook k-lite erop te zetten. Maar ook die media streamer voor de ps3 stond niet in die lijst.

Ik snap er echt geen bal van waarom ik na me verse instal ineens zo een slechte verbinding beneden heb, bedoel dat het beeld stottert en geluid wegvalt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 10:37 

Je moet eens kijken in C: program files.
Daar staat heel veel meer dan in de "lijst" met programma's.
De PS3 mediaserver staat daar echt en in diezelfde map staan diverse codec's die gebruikt worden door deze server.
Inmiddels gaat dit alles al veel verder dan de oorspronkelijke vorm van dit forum, nl het internetplusbellen/experiabox forum.
Het is misschien het allerslimst als je eens iemand thuis uitnodigd om eea op poten te zetten, want dit is echt op afstand niet op te lossen.
Bij mij loopt alles fantastisch en ik kan echt niet zeggen waarom het bij jou niet zou kunnen werken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 11:09 

Heb in die lijst gekeken en daar staat echt werkelijk waar geen enkele codec in. Ja denk dat dat nog me enigste optie is. zal wel eens kijken of ik iemand kan vinden die daar verstand van heeft. En anders is iemand van dit forum ook van harte welkom.

Alvast bedankt voor de info allemaal

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]