Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 17:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 15:50 

Ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken?
Bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 15:57 

Experiabox is een 54g router. Maar hier is kwa internetsnelheid niet veel van te merken omdat maximaal 20Mbit te halen is. Wat tevens afhankelijk is van je afstand tot de centrale. 54Mbit is wat je interne netwerk haalt over draadloos. Kijk even op wikipedia over uitleg van wireless snelheden.

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 20:46 

De nieuwste ExperiaBox de TG789 die binnen enkele maanden geleverd wordt is een 300N router.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 21:04 

Marcel schreef:
De nieuwste ExperiaBox de TG789 die binnen enkele maanden geleverd wordt is een 300N router.

http://www.thomson.net/GlobalEnglish/Products/dsl-modems-gateways/voice_over_ip/thomson_tg789n/Pages/default.aspx

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 00:03 

DonRozeboom schreef:
Experiabox is een 54g router. Maar hier is kwa internetsnelheid niet veel van te merken omdat maximaal 20Mbit te halen is. Wat tevens afhankelijk is van je afstand tot de centrale. 54Mbit is wat je interne netwerk haalt over draadloos. Kijk even op wikipedia over uitleg van wireless snelheden.

Is helemaal waar maar voor intern netwerkverkeer merk je die hogere snelheid wel degelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 21:50 

Klopt helemaal. Maar op het moment dat je daar behoefte aan heb, zit je ver genoeg in het wereldje om te weten wat je nodig heb :P
Voor de meeste mensen is 54g meer dan genoeg. Er zijn zelfs al 600n routers (Linksys):P En dat is dan wel weer misleidend. Want die heb maar een max snelheid van 300Mbit per seconde. :lol:
Maar desondanks, is je opmerking helemaal juist.

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 mei 2009 12:32 

Bedankt voor de reacties,in dit geval heeft het dan geen zin een 300Mbit WLan adapter aan te schaffen........heeft iemand goede ervaringen met het plaatsen van een grotere antenne op de router?
Het gaat bij mij vooral om het wegvallen van het signaal,waarschijnlijk omdat ik boven zit,en te ver van de router?

http://www.alternate.nl/html/product/pr ... 0&view=0#0

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 mei 2009 12:36 

Hallo,

Misschien kan een WLAN Repeater een uitkomst bieden. Ook kan het zijn dat de ontvanger ( wlan-kaart ) niet genoeg stroom krijgt waardoor het signaal slecht opgepikt kan worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 mei 2009 14:11 

the Dutchman schreef:
Bedankt voor de reacties,in dit geval heeft het dan geen zin een 300Mbit WLan adapter aan te schaffen........heeft iemand goede ervaringen met het plaatsen van een grotere antenne op de router?
Het gaat bij mij vooral om het wegvallen van het signaal,waarschijnlijk omdat ik boven zit,en te ver van de router?

http://www.alternate.nl/html/product/pr ... 0&view=0#0

Het zou een mogelijkheid zijn om inderdaad een sterkere antenne te plaatsen. Maar het makkelijkste zou dan zijn de huidige antenne eraf te schroeven, en hiermee naar de PC winkel te gaan. Er zijn meerdere schroefdraden waarop een antenne past. Dus het beste is dan om naar de computerwinkel te gaan, en de betreffende persoon te laten kijken welke het beste op je EB zou passen.
Wat je ook zou kunnen doen, zoals Webcare al toepasselijk beschrijft, is gebruik te gaan maken van een Wireless Access Point. Deze kosten iets meer geld, maar als je eventueel een andere EB zou mogen ontvangen, is deze met zekerheid gewoon weer opnieuw in te stellen en te gebruiken. Een prijzige, maar toch kwalitatief zeer goed Access Point is er een van het merk Engenius Senao. Een van de kwalitatief beste merken op de draadloze markt.

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 mei 2009 16:52 

Welke EB heb je nu ? De Siemens of de Speedtouch ?

Er zijn vele mogelijkheden en ook goedkoper maar dit is een variant

http://www.wifishop.nl/products/draadloos-netwerk-binnen/draadloze-access-points/engenius-senao-scb-3220-wireless-indoor-400mw-access-point-bridge-wds-802-11b-g-2-dbi-omni-antenne.htm

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 mei 2009 20:29 

Maarten schreef:
Welke EB heb je nu ? De Siemens of de Speedtouch ?

Er zijn vele mogelijkheden en ook goedkoper maar dit is een variant

http://www.wifishop.nl/products/draadlo ... ntenne.htm

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Hij staat ingesteld op 100mW zoals vermeld staat. Daarmee zou je ongeveer 3 verdiepingen omhoog door betonnen vloeren kunnen. Voor een standaard huis met begane grond, en 2 verdiepingen is het een perfect modelletje.
Een goedkopere oplossing zou zijn een Linksys WAP54G. Zelfde idee, maar dan voor een mindere prijs. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus de kwaliteit en afstand kan ik niet duidelijk vertellen. Maar het scheelt alweer ruim de helft in prijs.

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]