Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Openen Poorten
BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 22:45 

Ik ben aan het testen met poorten.
Als ik het volgende doe

Definitie Spel

Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort
TCP 1025 - 1026 1025 - 1026 - - Bewerken Verwijderen
UDP 1025 - 1026 1025 - 1026 - - Bewerken Verwijderen

Daarna toewijzen aan een ip-adres binnen het netwerk en met een ander ip-adres (pc) test ik het geheel.

Dan krijg ik via http://www.grc.com, shieldsup als status CLOSED. Heb ik geen enkele regel met dit poortbereik,
krijg ik als antwoord STEALTH.

Ook als ik bijv. 50000 open, krijg ik hier een CLOSED op?! Raar, maar waar: Krijg geen enkel poort fatsoenlijk open!
Toewijzen van regels aan hardware lukt TOTAAL niet met deze Experiabox

Hoe kan dit , wat doe ik fout en wat moet ik doen om deze 2 poorten open te zetten?

Profiel  

Berichttitel: Re: Openen Poorten
BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 23:05 
Site Admin

Doas,
Op verschillende plaatsen op het forum plaatst je verschillende berichten over portforwarding. Wil jij dit in het vervolg wel in 1 topic houden.
Je vraag gaat duidelijk over het instellen van poorten tbv toepassingen/spellen. Het her en der plaatsen van berichten op het forum komt de overzichtelijkheid niet ten goede.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 23:07 

Ok? Maar welk poortnr van de ExperiaBox mag ik gebruiken? En hoe krijg ik deze open? Krijg alleen stealth / Closed terug.
In beide gevallen zijn ze NIET te benaderen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 23:35 

Heb je al eens op deze site gekeken?

Zie: http://portforward.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 23:42 

Thx voor je nog late bericht. Heb e.e.a. al gezocht. Probleem zit 'm toch in die Experia Box Thomson 780 van KPN.
Die hebben de boel gewoon compleet dichtgetimmerd. Rest mij denkelijk niets anders dan over te stappen. Andere suggesties zijn heel welkom.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 07:34 

Gewoon overstappen ja. Je wilt meer dan het produkt IPB biedt. KPN mag toch z'n eigen condities stellen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 08:48 

Dat is niet helemaal terecht bor de wolf.
Als je van te voren zou weten als je overstapt naar ipb wat er allemaal niet meer kan tov van een "gewone" adsl verbinding, dan zouden er 'n stuk minder ipb gebruikers zijn.
Met deze ongein wordt je pas geconfronteerd als je het spul in huis hebt en vast zit aan een contract.
Vóór ipb had ik vaste telefoon van KPN en een adsl internetverbinding van Planet en ik heb nog nooit 1 sec een verbroken verbinding gehad, ik kon poorten openzetten zoveel ik wilde en de ingebouwde firewall in alle standen zetten. Dat was met een speedtouch 510.
Nu is het kommer en kwel, en als je bij de helpdesk vragen stelt dan is het "normaal" of "dat kan niet" of "dat ondersteunen we niet".

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 09:27 

Dat er na overgang naar IPB allerlei dingen niet meer kunnen is heel teleurstellend. Dat begrijp ik goed. Ik weet ook, dat er bij de helpdesk veel ondeskundige mensen werken. Helaas. Maar je kunt van KPN (of welke andere provider ook) niet verwachten, dat ze over een produkt uitgebreid informatie geven over "wat er allemaal niet kan". Dat doet geen enkele verkoper van produkten. Geen auto-, televisie- en computerverkoper (om maar wat te noemen) zal dat doen. Dat zijn zaken, die je zelf van te voren moet vragen en dan verwacht je een duidelijk antwoord. Maar dat is ondoenlijk lijkt mij. En zo wie zo zul je zaken vergeten die je later weer tegenkomt. Ik zit nu bij een kleine, plaatselijke provider. Ik kan bellen op een "normaal" telefoonnummer. Desgewenst loop ik even de winkel binnen. Na wat aanloop-perikelen loopt het prima. Ja en al die extra zaken met een modem heb ik niet nodig. Dat scheelt. Maar wie dat wel wil. Oké, prima. Ik zal de laatste zijn om dat te kritiseren maar het moet wel kunnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2008 08:34 

Even een tip met het testen van protforwarding en het gebruik van grc.com.

Wanneer je GRC gebruikt is het raadzaam om na iedere scan die je maakt even je Internet Explorer cache te schonen. WAnneer een poort "Closed"aan geeft wil dit zeggen dat de portforwarding goed is maar de applicatie die deze poort gebruikt niet actief is. Wanneer deze applicatie wel actief wordt zal grc aangeven dat de poort open is.

Bij de Thomson Experia Box wordt standaard zowel TCP als UDP tegelijkertijd gebruikt. Kies gewoon voor het protocol waar het omgaat dus "TCP" of "UDP".

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]