Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 17:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2007 17:46 

Hoi allemaal

Al enkele dagen heb een van mijn USB sticks aangesloten op de experiabox.

Ik heb nu een webserver en een fileserver. Nou zou ik het leuk vinden om php/mysql via deze webserver te draaien.

mijn adres is http://86.91.255.177/gigaset_http/

Ziet iemand een mogelijkheid??

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Frits :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 01:10 

Beste Frits16,

Zelf heb ik aardig wat ervaring met webservers en dergelijke, voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om PHP en/of MySQL te gebruiken, hiervoor zou je de webserver aan moeten passen op een manier die niet mogelijk is. Gelukkig kun je met HTML/CSS en JavaScript al vrij veel. Als dat niet genoeg is zou een virtual hosting pakket een verstandig idee zijn.

Mocht zo'n hosting pakket je een goed idee lijken vergeet dan in ieder geval niet om eerst hier even te bekijken wat anderen schrijven over de door jou gekozen webhost. Zelf heb ik goede ervaringen met Transip.

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

KSA

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 08:46 

KSA schreef:
Als dat niet genoeg is zou een virtual hosting pakket een verstandig idee zijn.

Kun je me wat vertellen over virtueel hosten? Hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dan zelf webhosting aanbieden aan mijn vrienden/kennisen/klanten? 8)

Groeten Frits

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 16:05 

Beste Frits,

Bij een virtual hosting pakket zal de hosting provider op haar server een account voor je aanmaken, vervolgens krijg je login gegevens voor FTP, MySQL etc. toegezonden en kun je een domein aan het pakket koppelen. Ook hierbij zijn de mogelijkheden beperkt, meestal kun je bijvoorbeeld maar één domein met hosting pakket gebruiken.

Als je zelf webhosting aan wilt bieden voor vrienden/kennissen/klanten zou je kunnen overwegen een server te plaatsen in een datacenter (colocatie). Hiervoor betaal je een bedrag van ongeveer €50,- per maand maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Zo kun je zelf een server aanschaffen en helemaal bepalen hoe je deze inricht.

Tot slot is er nog de optie om een dedicated server te gebruiken, dat lijkt veel op colocatie met als verschil dat je de server huurt bij de hosting provider. Deze zal hem voor je installeren en zorgdragen voor het onderhoud. Hier zit wel een hoger prijskaartje aanvast.

Zowel Transip als PCexteme leveren deze diensten.

Als de prijzen te hoog liggen kun je misschien iemand zoeken om de server en kosten mee te delen.

Met vriendelijke groet,

KSA

Profiel  

Berichttitel: kosten server
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:52 

Als ik zelf een mijn server thuis aansluit ben ik per jaar meer dan 500 euro alleen al aan stroom kwijt. Is hiervoor ook iets mogelijk of op de markt.

Groeten Frits

Profiel  

Berichttitel: Re: kosten server
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 07:41 

Frits16 schreef:
Als ik zelf een mijn server thuis aansluit ben ik per jaar meer dan 500 euro alleen al aan stroom kwijt. Is hiervoor ook iets mogelijk of op de markt.

Groeten Frits

€500,-- ????? is dat niet een beetje veel?

Profiel  

Berichttitel: Re: kosten server
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 10:44 
Site Admin

Frits16 schreef:

Groeten Frits

dan heb je volgens mij wel een behoorlijk serverpark :wink:
hoe kom je op deze berekening?

Profiel  

Berichttitel: server
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 11:33 

haha :) Nee dat valt wel mee. Ik heb gewoon heel simpel een oude pc gebruikt. zat nog een AMD Athlon in. Hier zit een voeding in die 250 watt verbruikt.

groeten Frits

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 12:19 

Frist16 schreef:
Als ik zelf een mijn server thuis aansluit ben ik per jaar meer dan 500 euro alleen al aan stroom kwijt.

Volgens mij kost het 24/7/365 aan laten staan van een server ongeveer €250,-. Uiteraard afhankelijk van de hardware en energieprijs per kWh. De prijs voor colocatie van servers is de laatste twee jaar niet voor niks bij de meeste aanbieders ongeveer twee keer zo hoog geworden. Al die servers die in zo'n datacenter staan gebruiken een gigantische hoeveelheid energie en daar komt nog koeling bij.

Frits16 schreef:
Is hiervoor ook iets mogelijk of op de markt.

Ik weet natuurlijk niet hoe serieus je het aan wilt pakken, in ieder geval had je het in een eerder bericht over klanten. Als klant zou ik niet achter een thuisverbinding aangesloten willen zijn. Mocht je dat toch willen doen dan zou je een energiezuinige server kunnen aanschaffen gebaseerd op bijvoorbeeld VIA Epia of AMD Geode.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]