Jan Dorie schreef:
De lijn is ontzettend onduidelijk en het blijkt dat er een vertraging van 2 seconden op zit. Telefoneren wordt daarmee een frustrerende bezigheid, omdat mensen steeds denken dat ik ze niet versta doordat mijn reactie pas zo vertraagd doorkomt. Volgens een KPN-medewerker (die ik met veel moeite te pakken kreeg, want de lijn valt ook om de haverklap weg) is de uploadsnelheid van mijn telefoon erg traag. Het internetten daarentegen levert relatief weinig problemen op.
Duidelijk geval van een slechte lijnkwaliteit. Dit kan komen door o.a.:
- Corrosie, vocht op het ISRA-punt.
- Verkeerde kabel(platte snoer) gebruikt tussen ISRA en EB.
- Onderbreking van 1 van de aders, waardoor het signaal maar op 1 ader binnenkomt.
- Aftakkingen van andere kabels op de EB aansluiting.
- Etc, etc.
Sluit de EB rechtstreeks aan op het ISRA-punt en gebruik de juiste aders. Zorg dat de aders vrij zijn van roest en corrosie, dus dat de aders van blank koper zijn en niet zwart.
Nog steeds problemen, dan KPN monteur laten komen.