Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 30 dec 2024 20:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 11:15 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
Ik heb regelmatig, bijna iedere dag, dat de downloadsnelheid spontaan wordt gehalveerd. Komt voor na het opstarten van de PC, maar ook gewoon tijdens het downloaden. Resetten via de mail&internet assistent lost het probleem wel weer op, maar het duikt iedere keer weer de kop op. Ik heb een Siemens Gigaset Experia box. Komt iemand dit probleem bekend voor? Of weet iemand een oplossing voor dit probleem?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 14:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
jikkesan schreef:
Ik heb regelmatig, bijna iedere dag, dat de downloadsnelheid spontaan wordt gehalveerd. Komt voor na het opstarten van de PC, maar ook gewoon tijdens het downloaden. Resetten via de mail&internet assistent lost het probleem wel weer op, maar het duikt iedere keer weer de kop op. Ik heb een Siemens Gigaset Experia box. Komt iemand dit probleem bekend voor? Of weet iemand een oplossing voor dit probleem?


betreft het een draadloze verbinding ?

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 14:28 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
Nee, via ethernet. Hoewel ik wel een lap-top bezit die gebruik maakt van een draadloze verbinding. Maar voordat ik deze lap-top had, deed het probleem zich al voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 17:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
jikkesan schreef:
Nee, via ethernet. Hoewel ik wel een lap-top bezit die gebruik maakt van een draadloze verbinding. Maar voordat ik deze lap-top had, deed het probleem zich al voor.


Oke,

u kunt dan toch beter even contact op nemen met onze helpdesk (0900-0244), dan kunnen ze daar uw signaal doormeten.
Evt. problemen die de medewerker dan tegenkomt kunnen dan worden doorgezet naar de technische dienst.

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 17:24 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
Zal ik doen. Bedankt voor de reactie!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 11:00 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Al enig resultaat resp feedback vanuit KPN gehad ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 12:09 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
Maarten schreef:
Al enig resultaat resp feedback vanuit KPN gehad ?


Nee, maar heb ook nog niet gebeld. Dat doe ik als de snelheid weer is teruggevallen, momenteel (na harde reset) nog op normale niveau. Het probleem lijkt mij makkelijker te lokaliseren als het zich weer voordoet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 12:50 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
Inmiddels met de helpdesk gebeld. Uiteindelijke resultaat; omdat ik de Experiabox 10 tot 15 meter vanaf het binnenkomende punt heb aangesloten dien ik deze eerst maximaal 1,5 meter vanaf dat punt te monteren. Dat is op zich geen probleem, alleen heb ik mijn PC liever vanwege veiligheidsredenen, via het draadje aangesloten in plaats van draadloos. Men heeft de verbinding doorgemeten, op dat moment circa 1,5 Mb, terwijl ik normaal 3 Mb in mijn configuratie haal. Hoewel ik stelde dat ik normaal die 3 Mb haal, ongeacht of ik de Experiabox nu op 10 à 15 meter afstand heb, kwam verder geen inhoudelijke reactie. Het punt is dat men een monteur moet zenden en die dien ik te betalen als de Experiabox meer dan 1,5 meter van het binnenkomende punt staat. Bij grotere afstanden is er geen gratis ondersteuning. Niks aan te doen, denk ik.

Dus dan de Experiabox maar in de meterkast, de schroeven zitten er nog. En daarna de monteur laten komen, ik denk namelijk niet dat het probleem zich daardoor oplost. Zo wordt je dus verplicht om via het draadloze netwerk te werken, of een zeer lange ethernet kabel aan te leggen. Er zal ongetwijfeld een legitieme reden voor zijn.

Wordt vervolgd, wel na mijn vakantie. Dus het duurt wel een paar weken voordat ik de uitslag meld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 02:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Toch betwijfel ik of dat echt de oplossing is....

Zit je aan stel 1200 meter kabel dan die die paar meter extra in je huis er niet meer toe lijk mij.
Maar goed, het staat ergens in de "voorwaarden" dat het zo moet dus als er klachten zijn moet je het zo maken dat het voldoet aan die voorwaarden.

Ben echt benieuwd of daar het probleem mee is verholpen.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 10:54 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Wat een raar verhaal van de helpdesk zeg ! Sorry hoor, maar hier wordt ik een beetje "simpel" van.
Wat maken die paar meter in huis nou uit als er vanaf de centrale ook al een paar honderd meter tussen zit ?

Dit is nou een typisch voorbeeld waarbij de Helpdesk je "met een kluitje in het riet stuurt".
Kan de heer den Daas hier nou niet eens wat aan doen, lijkt mij een uitgelezen voorbeeld van onkunde/onwil bij de HD.

Edit mod: graag normale taal gebruiken, dit is een forum waar we niet gedient zijn van shuttingstaal.Ik heb daarom uw post ook aangepast.

Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 01:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik had 15 meter plat telefoonsnoer van ISRA naar EB : prima snelheid niets mis mee.
Verving het door een mooie nieuwe cat-5e kabel : snelheid weg en slechte verbinding.
Meteen het platte snoertje er weer tussen gezet en snelheid was weer 100%, heeft zo 2 jaar naar dikke tevredenhied gewerkt.
Dat cat-5e kabeltje zit nu in het netwerk en doet het daar ook prima.

Waarom het niet goed werkte heb ik niet uitgezocht, ik heb het maar zo gelaten.

Elke situatie is weer anders, je moet gewoon dat doen wat dan goed werkt.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 12:12 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
Ja, ik vind het zelf ook een l*lverhaal, want natuurlijk maakt die paar meter extra in huis geen fluit uit. Dat blijkt ook wel uit de normale snelheid van de verbinding, nu haal ik ook rond de 3,5Mb. En de uploadsnelheid blijft altijd onveranderd, die valt nooit terug. Maar aan de andere kant kan ik moeilijk anders dan aan de 'voorwaarden' respectievelijk eisen van onze provider te voldoen. Anders heeft men een excuus gevonden om mij voor de kosten van de service monteur op te laten draaien.

Inmiddels kijk ik wel met wat jaloersere ogen naar de (theoretisch haalbare) snelheid van een kabelverbinding. Hoewel alle providers in het bieden van service aan hun kliënten (Vraag: Wat is ook alweer een klant? Antwoord: Iemand die de dagelijkse gang van zaken hindert met het stellen van vragen!) met hetzelfde sop overgoten zijn!

:mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 12:27 
Offline

Geregistreerd: di 22 aug 2006 11:02
Berichten: 12
Woonplaats: 040
Toch niet iemand die af&toe stiekem op jouw WIFI zit te parasiteren?
Mss even je beveiligingsinstellingen checken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 12:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Kabel kan hoge snelheden halen maar ook daar is het niet altijd zonning hoor.
Ik lees toch wel van problemen bij UPC met de 60 en 120Mb verbindingen.
Of dit nu aan de binnenhuis-installatie ligt of aan de provider is neit altijd duidelijk.
De ene gebruiker zegt dat het systeem er al weken uitligt terwijl een straatgenoot nergens last van heeft.

Je moet blijkbaar een beetje geluk hebben met je verbinding.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 13:22 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
MarcelR schreef:
Toch niet iemand die af&toe stiekem op jouw WIFI zit te parasiteren?
Mss even je beveiligingsinstellingen checken?


Denk het niet, via draadje verbonden. Wifi was gewoon uitgeschakeld via de instellingen van de Siemens Experia box, toen deed het probleem zich ook voor. Nu weliswaar ingeschakeld vanwege aanschaffen lap-top, maar het probleem bestond al.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling