Hallo,
Het is al eerder aan de orde geweest, maar toch....
Zoals we allemaal weten hebben we de laatste tijd regelmatig te maken met hevige onweersbuien en veel inslagen..Dat lijkt alleen maar erger te worden..
Gisteravond was het hier ook weer bar en boos: een aantal ferme inslagen bij ons in de buurt, waardoor ook de I-TV soms even "bevroor". Bij ons staan alle computers en de Experiabox op een Eminent of ander merk power-surge verlengblok. Het verlengblok met de Experiabox is bovendien op een randaarde stopcontact aangesloten. Mijn Home Cinema en tv zijn via een Monster Cable protection verdeelblok ook aangesloten op een randaarde stopcontact. Bij een naderend onweer gaan bij ons alle computers uit. Dit is wel zo'n beetje alles wat ik dan preventief kan verzinnen, maar misschien moet tijdens onweer toch ook de tv en Experiabox uit? Als de bliksem of inductie overspanning binnenkomt via de telefoon- of ADSL lijn, of door inslag in de KPN centrale, is het natuurlijk einde verhaal. Hoe gaan andere forumleden om met de apparatuur in dit soort situaties? Je kunt toch niet bij elke onweersbui de apparatuur gaan uitzetten? Soms ben je niet eens thuis....En zonder telefoon en tv zitten lijkt me ook niet ideaal..Doet KPN eigenlijk iets preventiefs tegen blikseminslag?
Kortom, was is wijsheid in deze...??