Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 19:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 15:54 

Beste forumbezoeker,

aangezien de zomer in een stroomversnelling terecht is gekomen, en de Experiabox bij mij een maximaal bereik van 10 meter heeft, heb ik een probleem: internetten in de zon zit er voor mij niet in.

Nu heb ik pas voordat ik de Experiabox aanschaftte een blikseminslag gehad op mijn oude router, waardoor ik een nieuwe router kreeg, namelijk een Thomson Speedtouch 716i. Zeer goed apparaat, met een zeer goed bereik.

Met de experiabox heb ik dus een probleem. Mijn vraag aan jullie: kan ik de Thomson aansluiten op mijn experiabox, zodat ik weer een goed ontvangst heb... en ik samen met de laptop een leuke zomer in de tuin beleef?

Zo niet, hoe kan ik het beste mijn bereik vergroten?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie!

Bart

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 20:54 

Wat draaien aan de EB en eventueel de antenne kan wellicht wat doen.Heb je ook een vast kanaal gekozen ? Verder worden er op het forum wel wat opties genoemd aangaande bijv repeaters.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 21:24 

Ik heb al vanaf het begin een E-tech Wireless router (WGRT04) achter de Siemens EB geplaatst. Hierop zijn 3 compu's (bedraad) aangesloten en wireless is ook geen probleem. Dus wireless kan via de EB maar ook via de E-tech! Welke het maar het beste doet kan ik gebruiken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 23:20 

Maarten, ik heb al veel gedraaid aan de EB, maar dit wil niet helpen, aangezien mijn terras 30 meter verder achter in de tuin is (terwijl hier ook nog een garage tussen staat). Wat betreft een repeater: het is dus niet mogelijk om mijn Whomson te gebruiken, ik wil 'onnodige' aanschaf van een repeater voorkomen. In ieder geval wel thnx for the tip.

Bor, vraagt het veel kennis om een router te verbinden met EB? Kan iedere router aangesloten worden op de EB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2007 08:42 

Of iedere router aan de EB gehangen kan worden weet ik niet. De instellingen van de 3 bedrade (of bedraadde) computers aan de E-tech router heb ik niet zelf gedaan. Het wireless gedeelte van de E-tech router is heel simpel te bedienen. Er is een CD bij waarmee heel gemakkelijk de wireless funktie ingeschakeld kan worden. Ook weer uitschakelen is gemakkelijk. Een via de CD aangemaakte code beschermd tegen inbraak van buiten af. De 2e router is met een UTP-kabel verbonden met de EB. De UTP-kabel loopt van netwerkpoort 1 van de EB naar de wampoort van de 2e router. Zoals gezegd: het werkt hier zonder problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2007 21:40 

Volgens mij Kan je router gewoon aansluiten de bekabelde swis mogelijkheid wel in eigen router automatische ip uitzetten en router in eb berijk brengen
zelf heb ik zelfde gedaan (andere merk ) werkt goed
The Boz

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]