Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 08 jan 2025 10:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 23:11 

Beste heren en dames van de helpdesk:
De versie 1.41 waarover ik lees op het forum ep via kpn, is dat de lang verwachtte firmware om de P2P programma's goed te laten lopen???
Gaan we deze binnenhalen via een harde reset of moet het bij voorkeur onder toeziend oog van een kpn medewerker.
Is bij deze firmware het telefonie gedeelte geheel los van de rest ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 23:45 

je krijgt de firmware in batches toe bedeeld (landelijk gezien) en volgens mij wordt hij geforceerd geplaatst. Na een reset haalt hij op welke firmware er bij jouw box hoort. En als jij nog op de oude staat omdat jouw modem nog niet gemigreerd is haalt hij weer de oude op. Althans zo denk ik ;)

Ga denk toch ook even een reset uitvoeren morgen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 00:13 

Ik zat net even tekijken in de Experiabox zit nu deze in Firmware version: 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) :wink: die zat er gisteren nog niet in hier.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 10:37 

ja hoor wopper.
Net een harde reset gedaan. De interface kwam terug in het engels (ik had 'm omgezet naar nederlands) wachtwoord was weer terug naar admin, maar dezelfde firmware 1.38 van jun 2006 zit er nog/weer in.
Jammer, maar helaas.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 10:43 

Je zal dan toch moeten wachten dat de KPN jouw EB up-load als je aan de beurt ben. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 19:25 

vankooten schreef:
ja hoor wopper.
Net een harde reset gedaan. De interface kwam terug in het engels (ik had 'm omgezet naar nederlands) wachtwoord was weer terug naar admin, maar dezelfde firmware 1.38 van jun 2006 zit er nog/weer in.
Jammer, maar helaas.

Harde reset is niet aan te bevelen. Kans is aanwezig dat het VoIP gedeelte niet goed geladen wordt. Gewoon geduldig afwachten of de helpdesk bellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 19:45 

op zich is het toch 'n beeeetje vreemd.
Diverse deelnemers aan het forum zijn werkzaam bij diverse helpdesk's, tenminste, dat mag ik opmaken uit het onderschrift wat meekomt met hun deelname, van KPN, planet of hetnet (dus ook KPN).
Ik denk dan dat die mensen wel weten wat er allemaal veranderd is met de komst van nieuwe firmware.
Grote software makers en hardware fabrikanten hebben op hun site's links naar programma-update's of anders firmware-update's.
Er staat dan ook meestal uitgebreidt welke veranderingen of bug-fixes er zijn doorgevoerd, maar bij KPN niets van dat alles.
Toevallig hier op het forum kom je erachter dat iemand ineens nieuwe firmware heeft, of dat iemand ineens al z'n instellingen kwijt is omdat er een update heeft plaatsgevonden waar 'ie niet op zat te wachten.
Vanwaar die geheimzinnigheid ??of is het hoogmoed !?

Het voip gedeelte is gelukkig goed ingeladen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 23:21 

vankooten schreef:

Ik zie ook geen reden voor geheimzinnigheid,maar ik denk dat het een strategie is van KPN om dit soort zaken om wat voor reden dan ook niet naar buiten te brengen.Wellicht omdat ze anders nog meer problemen krijgen als blijkt dat het toch net weer even anders is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 12:32 

vankooten schreef:

Mijn mening is dat de meeste monteurs en helpdesk medewerkers het zelf niet eens weten. De firmware wordt i.o.m. het DCC(Device Competence Centre) van KPN gemaakt. Uiteraard is de nieuwe firmware gemaakt om een aantal problemen op te lossen, zoals b.v. verbreken van gesprekken na 13 minuten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 19:05 

Citaat:
Toevallig hier op het forum kom je erachter dat iemand ineens nieuwe firmware heeft, of dat iemand ineens al z'n instellingen kwijt is omdat er een update heeft plaatsgevonden waar 'ie niet op zat te wachten.

ik zou het buitengewoon schandalig vinden als men ongevraagd zo ineens de modem zou gaan updaten met een geforceerde reset vanuit kpn.
heeft men er wel eens bij nagedacht wat de klant op dat moment mischien aan t doen is ? noem maar iets ... familie problemen , er ligt iemand op sterfen en je hebt je lijn hard nodig , of mensen die even een tijd weg zijn terwijl ze een webserver hebben draaien of andere server zaken die lopen.
het kan voor heel veel ellende veroorzaken.

het zou minimaal vi een email moeten worden bekend gemaakt met bv een respons link om de klant gelegenheid te geven om accoord te gaan of niet.

mischien moeten we dan maar eens middellen bedenken om kpn de toeang te blokeren om updates te doen ... mischien lukt dat met een hardware firewall of iets dergelijks ?

:idea: [/quote]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 22:02 

@Samantha:ik kan me je verontwaardiging goed voorstellen en wellicht dat dit in de toekomst anders gaat lopen maar op dit moment is de prioriteit bij KPN mi eerst het oplossen van alle openstaande problemen en dat zijn voor de gemiddelde gebruiker wellicht ook de meest belangerijke dingen ?!

Aan de andere kant is het misschien ook een optie om zelf de materie iets diepgaander te bestuderen want je bent wellicht geen standaard "user".
Anders zou je toch nog even bij XS4All moeten gaan neuzen want in het kader van spambestrijding gaat of is ook steeds meer druk op poort 25 (mbt sluiting) en wellicht heb je ook een mailserver ?

Hoe dan ook,door de druk vanuit de markt en de kwaliteitsproblematiek is er nog wel wat werk te verzetten en individuele hoe begrijpelijk ook wensen zullen dan ondersneeuwen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 01:08 

idd Maarten ben wel meer actief met allerlei dingen op internet dan de meeste users, mail server heb ik nog niet maar sluit ook niet uit dat ook dat nog eens erbij komt -)
Spam is idd een erg groot probleem aan t worden, beveiligingen steeds geavanceerder en t risico dat je de wel normale mails weggooit worden groter, ik doe de meeste email tegenwoordig maar met een online box als gmail bevalt me goed , daar komt tot nu toe dan nog niet al te veel spam door, bij planet bij bosjes , elke dag wel stuk of 10 zeker .
Snap ook wel ja dat voor een boel users een update voor t modem wel goed zal doen maar vind toch wel dat men in ieder geval een keuze moet kunnen maken of je de update wil of niet , als je internet en telefonie goed draait naar wens dan lijkt me een update niet wenselijk, die mensen zouden t gewoon moeten kunnen overslaan of op een later tijdstip mischien alsnog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2007 09:49 

Samantha schreef:
als je internet en telefonie goed draait naar wens dan lijkt me een update niet wenselijk, die mensen zouden t gewoon moeten kunnen overslaan of op een later tijdstip mischien alsnog.

Exact,en deze keuze zou voor het case mgt binnen KPN de zaken wellicht nog meer onder druk zetten want dan is een centrale sturing hoe inflexibel soms ook nadlig voor het oplossen van de huidige x % IPB gebruikers die nog steeds hun dienst niet goed werkende hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2007 20:33 

nou t word nu spannend -)
vandaag werd er aangebeld maar kon niet zo snel aan de deur komen
werd snel daarna een 2e keer aangebeld en eer ik bij de deur was zag ik de bezorger van tnt(of hun vervoerders) al wegscheuren helaas .. pakketje gemist :evil:
echt niet normaal meer had alles bij elkaar mischien hooguit 20 seconde
om aan de deur te verschijnen voor hij wegscheurde.
trouwens ook nog met hoge snelheid over het troitoir, ik heb al een klacht ingediend hierover ik hoop dat deze postbezorger hierover op t matje mag komen, je moet de mensen wel effe de kans geven om een pakketje aan te kunnen nemen.
goed .. ik heb gezien dat de volgend aanbieding maandag zal gebeuren
dus maar effe wachten nog :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2007 21:15 

Onder het motto tijd is geld wordt er idd zeer kort gewacht of voor een andere oplossing gekozen namelijk gewoon ergens neerzetten zonder melding hiervan te maken :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]