Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 19:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw probleem ??
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 00:27 
Offline

Geregistreerd: zo 28 jan 2007 21:26
Berichten: 26
Hallo allemaal
Nieuw hier, en ook mijn probleem als ik goed gezocht heb.
Enige maanden IPB, eigenlijk aardig probleemloos behalve af en toe een dag onbereikbaar, op te lossen door resetten enz.
Maar de Profoon deed geen nummerweergave met IPB, dus na alle standaardantwoorden van Planet/KPN als gok maar een Siemens AS140 aangeschaft. En presto, nummerweergave.

Een dag later, konden niet meer gebeld worden, nog wel bellen.
Een dag later, totale telefoon stilte.
Resetten wou niet helpen.

Uiteindelijk de splitter er weer tussen, en kon toen weer naar buiten bellen. KPN storing gebeld en uiteindelijk geholpen, bleek dat de Experia vastgelopen was. Verholpen en op een nieuwe (sip ?) server gezet, en er zat weer leven in de telefoon.

Een uur later weer met mobiel naar huis geprobeerd, weer niet te bereiken volgens de mobielmuts. Het gekke was dat de telefoon thuis WEL af ging....
Een volgende keer met mobiel: telefoon gaat af, ik hang de mobiel op en de telefoon thuis BLIJFT gaan, volgens mij de hele dag als ik niet ingrijp.
Met deze rarigheid merk ik ook dat de Experiabox zichzelf wel's reset.

Wie herkent dit probleem ??

Groet

Jaap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw probleem ??
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 01:01 
japio schreef:
Hallo allemaal
Nieuw hier, en ook mijn probleem als ik goed gezocht heb.
Enige maanden IPB, eigenlijk aardig probleemloos behalve af en toe een dag onbereikbaar, op te lossen door resetten enz.
Maar de Profoon deed geen nummerweergave met IPB, dus na alle standaardantwoorden van Planet/KPN als gok maar een Siemens AS140 aangeschaft. En presto, nummerweergave.

Een dag later, konden niet meer gebeld worden, nog wel bellen.
Een dag later, totale telefoon stilte.
Resetten wou niet helpen.

Uiteindelijk de splitter er weer tussen, en kon toen weer naar buiten bellen. KPN storing gebeld en uiteindelijk geholpen, bleek dat de Experia vastgelopen was. Verholpen en op een nieuwe (sip ?) server gezet, en er zat weer leven in de telefoon.

Een uur later weer met mobiel naar huis geprobeerd, weer niet te bereiken volgens de mobielmuts. Het gekke was dat de telefoon thuis WEL af ging....
Een volgende keer met mobiel: telefoon gaat af, ik hang de mobiel op en de telefoon thuis BLIJFT gaan, volgens mij de hele dag als ik niet ingrijp.
Met deze rarigheid merk ik ook dat de Experiabox zichzelf wel's reset.

Wie herkent dit probleem ??

Groet

Jaap


ben je geporteerd meer hoef ik niet te weten.???


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 11:19 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
In princiepe moet je altijd naar buiten kunnen bellen via VoIP dus je hoeft daar geen splitter voor te plaatsen. De splitter plaats je juist om gebeld te worden in de tijd dat je nog niet geporteerd bent (volledig digitaal)

Je hebt zeker een zwarte EB?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 18:27 
Offline

Geregistreerd: zo 28 jan 2007 21:26
Berichten: 26
Ja ik ben geporteerd, en ik begrijp waar de splitter voor dient, maar dat was de enige manier om weer naar buiten te bellen.

Opvallend is dat in de twee installatieboekjes van KPN uiteindelijk toch met een aangesloten splitter blijft ziten (via PSTN poort), en dat je via dieper spitten op het internet pas te weten komt dat je ook buiten de splitter om kan.
Volgens de helpdesk raden ze alleen mensen aan de spiltter te verwijderen als er kwaliteitsproblemen zijn....

Zwarte Ebox, speedtouch.
Problemen opgelost maar rare dingen via mijn mobiel, telefoon blijft afgaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 23:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
In principe kan je de splitter ook gewoon laten zitten. Maar elk component wat er in je lijn zit kan storingen of een extra demping geven. Daarom het advies om hem er toch tussenuit te halen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2007 01:29 
Offline

Geregistreerd: zo 28 jan 2007 21:26
Berichten: 26
Probleem eindelijk opgelost. Na een tweedaagse marathon om verder dan de helpdesk te komen, werd me eindelijk verteld dat ze een monteur zouden sturen.
(Met de toevoeging dat ALS e.e.a. aan mijn eigen apparatuur zou liggen dat ik 50 euro + 10 euro per 10 minuten zou moeten betalen.)

De monteur is twee uur over de vloer geweest, had een eerdere klant gehad die vergelijkbare klachten had en heeft dat toen niet kunnen oplossen.
Nieuwe EB eraan gehangen, geen soelaas. Verder spitten in de systemen en vergelijken met andere klant bleek dat we beiden op dezelfde centrale (en switchboard ?) gekoppeld waren. Uiteindelijk via ruggespraak met andere collegas is mijn lijn gesloopt en opnieuw opgebouwd in Amsterdam (was Arnhem).
Het probleem lijkt to dusver tot het verleden te horen, nog nooit zo opgelucht geweest als de telefoon stopt met rinkelen....
Lof voor de monteur die gelukkig genoeg tijd had om e.e.a. verder uit te zoeken en dat dan ook daadwerkelijk gedaan heeft.

Nu weer een redelijk gematigd postive IPB gebruiker...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2007 11:21 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Mooi dat het nou werkt,maar weet je ook wat de oorzaak geweest is :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2007 12:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Maarten, staat in het verhaal.

japio schreef:
Verder spitten in de systemen en vergelijken met andere klant bleek dat we beiden op dezelfde centrale (en switchboard ?) gekoppeld waren. Uiteindelijk via ruggespraak met andere collegas is mijn lijn gesloopt en opnieuw opgebouwd in Amsterdam (was Arnhem).
Het probleem lijkt to dusver tot het verleden te horen, nog nooit zo opgelucht geweest als de telefoon stopt met rinkelen....

Kortom het VoIP account is gesloopt op de SIP server in Arnhem en opnieuw aangemaakt op de SIP server in Amsterdam. Laten wij hopen dat het niet op de Amsterdam2 is, want daar zitten ook een aantal brakke servers volgens de MPSD. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2007 16:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Marcel:heb ik idd gelezen alleen kwam bij toen de vraag of het idd een slechte SIP-server is of toch nog iets anders.Vandaar :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2007 01:10 
Offline

Geregistreerd: zo 28 jan 2007 21:26
Berichten: 26
Monteurs kunnen niet zien wat daar de oorzaak van is, kan zelfs een slecht printje zijn, ik en die andere klant zaten beide op Arnhem3, daarom was de comclusie dat daar waarschijnljk wat fout zat.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling