Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 13:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: firmware laden, wie??
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2007 23:13 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Ik lees steeds in vragen over welke firmware er op de EB staat.
Bij mij is dit 1.38 (jun 2006).
Wie geeft nu de nieuwste firmware vrij??
Is dit KPN, of moet je het zelf doen middels een "harde reset"??
Is elke nieuwe firmware ook tevens een verbetering??
Ik zit nog steeds met een "afgeknepen" edonkey en zou eigenlijk wel weer eens plank gas willen geven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2007 23:30 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
nieuwe updates worden door kpn zelf verspreidt.
een eventuele harde reset zou een dergelijke update kunnen forceren, maar is geen zekerheid. daarnaast kan een eventuele harde reset tot gevolg hebben dat het voip-gedeelte niet goed wordt geladen. in dat geval zal dat door de helpdesk opnieuw geladen moeten worden.
de update 1.40.9c heeft nog steeds geen oplossing voor het aantal connecties bij downloaden. dus niet echt een verbetering.
zou zeggen, wacht maar rustig af tot 1.40.9c vanzelf komt. misschien wordt deze update overgeslagen en krijg je in de toekomst gelijk een andere versie.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 12:01 
Offline

Geregistreerd: ma 04 sep 2006 16:46
Berichten: 30
Woonplaats: De Kuip
:arrow: Bij mij is kortgeleden alles door KPN nagekeken en doorgemeten. De meting heeft bewezen dat mijn lijn perfect is. De monteur heeft de EB een 'harde reset' gegeven zodat de nieuwste firmware automatisch in de EB wordt geladen. Ik heb er dus niet verder meer naar gekeken. Gisteren keek ik het na en wat bleek: De oude firmware 1.38 van juni 2006 zit weer in de EB... De EB was dus weer in de standaard-staat. WIFI stond echter uit omdat ik dat via de KPN-site heb uitgezet.

Voor het netwerk heb ik nog steeds geen verklaring. De pc's en de DP558 blijven 'uit de client-lijst' vallen en kan ik het netwerk na enige tijd niet meer doorzoeken... Een gedeelde map kan ik echter wel benaderen en de KISS heeft verbinding met internet. Gelukkig had ik een backup file van mijn vorige configuratie 1.38 en heb ik die teruggezet. De IP-adressen 'vast' in de EB en de range vanaf 201. Nu werkt het weer wel... Zou er dan toch iets in mijn EB (DHCP) niet goed werken?

http://192.168.2.1/home_language.stm voor Nederlands in je EB.

_________________
Oh oh what a KISS!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 21:37 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
kissdp558 schreef:
http://192.168.2.1/home_language.stm voor Nederlands in je EB.

bedankt voor de tip :wink: ; werkt prima.
had dit eerst geprobeerd met http://192.168.2.1/wireless_country.stm , maar dat werkte niet.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 12:26 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:44
Berichten: 44
na een reset zou de nieuwe firmware moeten inladen.
dit is echter idd af te raden ivm voip gegevens.


maar het zou moeten werken.

_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 14:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Jort schreef:
na een reset zou de nieuwe firmware moeten inladen.
dit is echter idd af te raden ivm voip gegevens.


maar het zou moeten werken.


Waar zit dan nog het probleem als zoveel mensen zo vaak wordt aangeraden ook door de HD te resetten :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 17:54 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:44
Berichten: 44
1. als 'iedereen' het doet loopt het systeem vast doordat de wachttijden van het aanmeldproces te lang gaat duren.

2. Als een klant aan de lijn zit met een HD medewerker kan deze medewerker de gegevens er makkelijk opnieuw inladen.

..


als je geen problemen hebt is het 't slimste te wachten tot je box automatisch wordt geupdate.

_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 18:12 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Duidelijk,maar waarom loopt het vaak stuk op het laden van het voip-gedeelte ? Ook als het niet vastloopt blijft het laden van het voip-gedeelte regelmatig problemen geven.Daar gaat het mij om,hoe kan dat ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 21:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Jort schreef:
1. als 'iedereen' het doet loopt het systeem vast doordat de wachttijden van het aanmeldproces te lang gaat duren.

2. Als een klant aan de lijn zit met een HD medewerker kan deze medewerker de gegevens er makkelijk opnieuw inladen.

..


als je geen problemen hebt is het 't slimste te wachten tot je box automatisch wordt geupdate.

Een MPSD collega stelde onlangs voor om standaard een paperclip bij de EB te leveren. Mijn reactie was: een leuk wit pennetje met het KPN logo. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 15:43 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Ik heb al in diverse posts gelezen over mensen bij wie het downloaden en bellen plots veel beter ging.
Heeft dit te maken met nieuwe upgrade's of zijn dit toevalstreffers??
Van Jort las ik al "niet meer dan 300 connectie's" klinkt goed.
Hoe snel komt KPN met de nieuwe firmware update's ??
De vraag wordt wel vaker gesteld, maar het antwoord is dan: Geduld hebben en afwachten.
Moet ik denken in termijnen van weken of maanden ?
De download in zeeland is in ieder geval nog huilen met de pet op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 13:24 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Nog geen antwoord op de vraag gehad ??
Als een ieder "braaf" moet wachten tot KPN een firmware upgrade uitvoerd, op wat voor een termijn heeft dan elke IPB gebruiker de laatste nieuwe firmware in z'n kastje staan???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 13:43 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
als ik jouw info goed lees, beschik je nu over versie 1.38. normaal gesproken zou 1.40.9c nu wel bij iedereen beschikbaar moeten zijn. maar er zijn toch wel wat problemen met deze laatste versie (zie andere topics op dit forum). wellicht heeft kpn besloten huidige 1.38 gebruikers te bevriezen en te wachten op de nieuwe release. deze staat gepland voor eind maart, waarbij de problemen van 1.40.9c opgelost moeten zijn.
als je toch versie 1.40.9c ipv 1.38 wilt hebben, zou je dit kunnen proberen via een harde reset. maar of dit daadwerkelijk gaat werken is gezien bovenstaande, natuurlijk niet voor 100% zeker.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 14:23 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
ja, ik heb nog steeds de "oude" 1.38 firmware.
Inmiddels ben ik al afdoende afgeschrikt om zelf dan maar een upgrade te forceren middels een harde reset.
Bellen gaat goed, surfen over het net gaat "razend snel", alleen dat downloaden via P2P is ronduit ***.
Wachten lijkt het devies.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 15:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
lijkt mij een verstandige keuze :wink:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 11:46 
Offline

Geregistreerd: vr 27 okt 2006 12:11
Berichten: 7
Ik heb een mailtje gestuurd naar klachten@kpn-internet.nl met de vraag de nieuwe firmware te laden. Een dag later stond deze erop.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling