Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 19:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 12:46 

Wat ik niet begrijp is waarom KPN na alle ellende die men met dit product heeft gewoon het bellen niet weer via de splitter laat lopen. (De infrastructuur ligt er toch) en toch de abonnementsvorm laat bestaan. Want je hebt toch InternetPlusBellen?

Ik heb destijds gekozen voor KPN, en niet voor Wanadoo Live, omdat ik had verwacht dat als het niet goed zou werken KPN het koperdraadje van de telefoon wel weer bij zou schakelen alles dan is opgelost maar dit is een utopie!

Of breng ik KPN nu op een idee?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 13:01 

JanE_NL schreef:
Wat ik niet begrijp is waarom KPN na alle ellende die men met dit product heeft gewoon het bellen niet weer via de splitter laat lopen. (De infrastructuur ligt er toch) en toch de abonnementsvorm laat bestaan. Want je hebt toch InternetPlusBellen?

Ik heb destijds gekozen voor KPN, en niet voor Wanadoo Live, omdat ik had verwacht dat als het niet goed zou werken KPN het koperdraadje van de telefoon wel weer bij zou schakelen alles dan is opgelost maar dit is een utopie!

Of breng ik KPN nu op een idee?

Het is OF VOIP OF ANALOOG. Het is een abo wat de gebruiker afneemt, of je neemt de ene of de ander. Immers iemand belt jouw nummer 020-bla bla en hierna gaat hij in de hoofdcentrale naar analoog of naar voip.

Maar jij zou bijvoorbeeld voorstellen dat in geval van problemen men die routering naar analoog terug krijgt. Hmmm geen slecht idee ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 13:09 

wopper schreef:
JanE_NL schreef:
Het is OF VOIP OF ANALOOG. Het is een abo wat de gebruiker afneemt, of je neemt de ene of de ander. Immers iemand belt jouw nummer 020-bla bla en hierna gaat hij in de hoofdcentrale naar analoog of naar voip.

Maar jij zou bijvoorbeeld voorstellen dat in geval van problemen men die routering naar analoog terug krijgt. Hmmm geen slecht idee ;-)

Precies maar waarom alleen bij problemen?
De infrastructuur is anders maar het ligt er maar aan welke naam het beestje krijgt. Alleen mensen met 084 nummer houden dan wel een probleem.

Kijk zolang er geen glasvezel in mijn meterkast ligt is er in al die jaren tot aan mijn aanlsuitpunt niets veranderd. Analoog, ISDN of ADSL het zijn nog steeds 2 blauw en rood gekleurde draadjes dus.........waarom moeilijk doen als het weer makkelijk kan?!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 21:19 

JanE_NL schreef:
Wat ik niet begrijp is waarom KPN na alle ellende die men met dit product heeft gewoon het bellen niet weer via de splitter laat lopen. (De infrastructuur ligt er toch) en toch de abonnementsvorm laat bestaan. Want je hebt toch InternetPlusBellen?Of breng ik KPN nu op een idee?
Analoge aansluitingen zijn voor KPN duurder dan VoIP, je zou dan meer moeten betalen voor je abo. Bestond toch al, analoog of ISDN i.c.m. ADSL?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 09:11 

Het kan dan wel duurder zijn maar alle infrastructuur is aanwezig toch?
Zie het als een soort service maar voor mijn abonnement betaal ik € 42,95 + € 2,50 = € 45,45 is in nederlandse guldens toch nog ƒ 100,16 En dat voor een beetje bellen en internetten. Volgens mij is er nog genoeg marge voor een beetje extra service

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 10:49 

Hey,

ik snap ook niet echt wat je wil? Marcel gaf al aan dat jij als klant, als je betrouwbaarheid wilt, gewoon analoog plus ADSL kan nemen.

Wil je goedkoper neem je IPB, simpel toch?

Maar jij zou dan willen dat omdat je IPB niet werkt ze je analoog aanbieden...das voor een dubbeltje op de eerste rang ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 dec 2006 15:16 
neem wanadoo voip adsl family + voip vanaf 24,95 20Mbit,
Kpn 1,5Mbit+voip 34,95.
zie je het verschil en wanadoo werkt perfect.
bij wanadoo heb je adsl+voip en je houd je analoge lijn dus als je opeens geen linesync, geen voip (voorbeeld) hebt dan kun je gewoon bellen en gebeld worden via je analoge lijn en dat heeft kpn ook.
maar bij kpn neem je dan een shared line.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 dec 2006 12:22 

AK47 schreef:
Kpn 1,5Mbit+voip 34,95.
bij wanadoo heb je adsl+voip en je houd je analoge lijn dus als je opeens geen linesync, geen voip (voorbeeld) hebt dan kun je gewoon bellen en gebeld worden via je analoge lijn en dat heeft kpn ook.

Als je je analoge lijn moet houden bij wanadoo, krijg je dan geen dubbele rekeningen? namelijk 1 van wanadoo adsl+voip en 1 van kpn analoge telefonie?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 23:32 

Marcel schreef:
Analoge aansluitingen zijn voor KPN duurder dan VoIP, je zou dan meer moeten betalen voor je abo. Bestond toch al, analoog of ISDN i.c.m. ADSL?

Inderdaad, en de klant betaalt ook nog eens mee, want het voip gaat over de adsl verbinding, dus je hebt als je belt minder band breedte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 12:29 
blizzaa schreef:
AK47 schreef:
Kpn 1,5Mbit+voip 34,95.

Als je je analoge lijn moet houden bij wanadoo, krijg je dan geen dubbele rekeningen? namelijk 1 van wanadoo adsl+voip en 1 van kpn analoge telefonie?

Neem een belbudget lijn kost 9.67 per maand dat is dan 34,62 per maand en ipb go kost 34,94 dus ben je een paar centen godkoper uit :lol: en je hebt een anloge lijn als je voip wegvalt

BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 12:32 
arjanhs schreef:
Marcel schreef:

Inderdaad, en de klant betaalt ook nog eens mee, want het voip gaat over de adsl verbinding, dus je hebt als je belt minder band breedte.

Dit is onzin want je kan je bandbreedte aanpassen voor voip, ik weet kpn gebruikt 1 bandbreedte voor voip per klant maar dit kan je aanpassen :lol: zodat je minder storingen hebt. 8)

BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 12:50 
Site Admin

AK47 schreef:
Dit is onzin want je kan je bandbreedte aanpassen voor voip, ik weet kpn gebruikt 1 bandbreedte voor voip per klant maar dit kan je aanpassen :lol: zodat je minder storingen hebt. 8)

prachtig dit soort uitspraken, maar geef dan ook even aan hoe de klant dit kan aanpassen.
in een ander topic is vanuit forumbeheer je eerder vraagt je uitspraken wat meer te onderbouwen en geen "losse" opmerkingen te plaatsen. bij deze het verzoek je daar dan ook aan te houden :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 19:15 

Dit wil ik graag weten, denk dat we hiermee een hoop problemen kunnen oplossen, die er momenteel zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]