Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 dec 2024 01:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: QoS instellingen.
BerichtGeplaatst: za 03 jun 2006 12:38 

Bij bellen en gebeld worden hoor ik de tegenpartij in gestotter en gehakkel. Nu weet ik dat eea te verbeteren valt middels de QoS instellingen. Echter dit is voor mij allemaal abracadabra.
De QoS instelling staat standaard op UBR.
Ik kan deze wijzigen in:

CBR
Dan komt er een vakje met omschrijving PCR te voorschijn met waarde 4000 (waarde is aan te passen).

VBR
Dan komen er vakjes met omschrijving PCR/SCR/MBS te voorschijn met waarden 4000/4000/10 (waarden zijn aan te passen).

Concreto:
Wat betekenen al deze omschrijvingen en wat zouden geschikte waardes kunnen zijn voor een stotterloos/hakkelloos telefoongesprek tijdens het downloaden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 jun 2006 13:11 

Los van de betekenis even een vraag:heb je er ook last van als je niet aan het downloaden bent ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 jun 2006 13:25 

Als ik niet aan het downloaden ben (uit de nieuwsgroepen) heb ik er geen last van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 jun 2006 13:29 

Dan zou ik overwegen om niet aan de instellingen te sleutelen voor het voip gedeelte maar eerst kijken naar de nieuwsgroepen en die middels trial and error naar een snelheid zetten waarbij je telefonie stuk goed werkt !?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 jun 2006 21:48 
Site Admin

ik vind het vreemd dat eindgebruikers bij deze instellingen kunnen. hoe kan een leverancier nu quality of service geven als je zelf de instellingen kunt wijzigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 jun 2006 22:50 

jwagenaar schreef:
ik vind het vreemd dat eindgebruikers bij deze instellingen kunnen. hoe kan een leverancier nu quality of service geven als je zelf de instellingen kunt wijzigen.

Du moment dat je hiermee bezig gaat (zelf) zijn de gevolgen ook voor rekening van de gebruiker en zal de ISP niet veel voor je doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 02:27 

Het betekent gewoon dat je veel te hoge bandbreedte toekent aan downloaden, en dan blijft er niets over voor telefonie. Zet de maximale download en het aantal verbindingen van je downloads lager. Iets minder ongeduldig :wink: en alles werkt vast en zeker beter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2006 15:49 

UBR is:
Short for unspecified bit rate, or Class D quality of service, an ATM bandwidth-allocation service that does not guarantee any throughput levels and uses only available bandwidth. UBR is often used when transmitting data that can tolerate delays.

VBR is:
Short for variable bit rate, or Class B quality of service, an ATM bandwidth-allocation service that allows users to specify a throughput capacity (i.e., a peak rate) and a sustained rate but data is not sent evenly. VBR is often used when transmitting compressed packetized voice and video data, such as videoconferencing.

CBR is:
Short for constant bit rate, or Class A quality of service, an ATM bandwidth-allocation service that requires the user to determine a fixed bandwidth requirement at the time the connection is set up so that the data can be sent in a steady stream. CBR service is often used when transmitting fixed-rate uncompressed video.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]