Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 07 jan 2025 07:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 22:43 

Is er iemand die een hogere download krijgt met bv. utorrent dan 32 kb/s.

Overdag vind ik het niet erg dat de snelheid laag is, maar met scheduler moet je toch s'nachts hogere snelheden kunnen halen?

Met telefoon kan ik nog niet testen, die heeft het nog nooit gedaan. Met of zonder utorrent.

Ik heb een Siemens EB.

Rene

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 20:33 

ghandi_ii schreef:
Is er iemand die een hogere download krijgt met bv. utorrent dan 32 kb/s.

Overdag vind ik het niet erg dat de snelheid laag is, maar met scheduler moet je toch s'nachts hogere snelheden kunnen halen?

Met telefoon kan ik nog niet testen, die heeft het nog nooit gedaan. Met of zonder utorrent.

Ik heb een Siemens EB.

Rene

Op het forum zijn mensen die een sneller resultaat halen.Welk abbo heb je en hoe heb je utorrent ingesteld ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 21:43 

De langzaamste, maar altijd nog 1500 kbit/sec. Dus 150 kb/sec en dat geeft speedtest ook aan.

Als ik echter utorrent actief is met 32 kbyte down/sec krijg ik met speedtest nog maar 4-5 kb/sec.
Dan mis ik toch wat.

Ik heb nu dezelfde instelling als toek ik bij @Home de helf van de snelheid had en toen haalde ik wel 100 Kb/sec.

Ook heb ik de waardes al op 0 gezet (unlimited)., maar dat hielp niet.

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 08:42 

Kan anders eens naar deze instellingen:

viewtopic.php?t=1326

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 00:54 

torrents en ipb is ruk... valt de telefoon meteen weg of begint te mekkeren.. tenminste met de siemens box zeker, hoelang de ST het volhoud weet ik niet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 01:00 

Heb er hier geen last van hoor, kan vol met torrents en nieuwsgroepen downloaden en gewoon bellen, heb zelf de Siemens EB..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 10:07 

Ook bij mij is het uiterst minimaal.
Heel soms start het (edonkey) wel eens aardig op met een download van 150 - 180 (ik heb een 3 Mb D en 512 U) maar na 'n klein kwartiertje zakt het in elkaar en mag ik blij zijn als het met een gemiddelde van 50 Kb gaat.
Maximaal 100 connecties open. Als het er meer worden gaat de telefoon moeilijk doen (echo) en komt gebruiker no twee klagen dat alles zeer traag gaat op zijn computer (online spelletje).
Ik kijk dus ook dagelijks op het forum of er al mensen zijn die een verbetering hebben en of ik er zelf ook wat aan heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 10:13 

Zorg dat tijdens het downloaden de connecties niet te veel zijn, dat blijft de telefoon het goed doen, de bandbreedte wordt anders door het downloaden opgeslokt en blijft er voor de telefoon niets meer over.

Hopelijk wordt dit gauw in de toekomst opgelost

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 11:04 

henkstr schreef:
torrents en ipb is ruk...

Dit is iets te kort door de bocht,want er zijn ook heel wat mensen die toch prima kunnen bellen en downloaden (tegelijk).
Waar het meestal mee valt of staat zijn het aantal udp connecties die je hebt openstaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 15:00 

hmmm... ik download wel std. rond de 100KBp en soms nog wel veel hoger :D heb je port wel open gezet van torrent-progie? ligt het niet aan je abbonement snelheid. Misshien kan de wijkserver het niet aan :shock: , omdat er te veel conections zijn in de buurt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 15:04 

ik gebruik Azureus... Ik heb 12MB D / 1024 U ... ik heb ook geen last dat ik niet gebeld kan worden als ik download of online game.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 15:04 

Torrent werkt met een systeem dat de gebruiker een verzoek bestand stuurt en vraagt om iedereen die het bestand heeft dat je wilt downloaden te antwoorden. Als er weinig mensen zijn die dat bestand hebben en ook uploaden dan kan het idd zo zijn dat de download snelheid traag is omdat je afhankelijk bent van andermans upload snelheid. En zoal bij de meeste abbo's zijn deze niet erg hoog.

Wil je wel volledige snelheid benutten dan adviseer ik je om op Nieuwsgroepen te gaan. Deze is bovendien stukkke IPB-vriendelijker en in combinatie met een usenet provider als bij Eweka heb je een downloadspeed garantie van 99.9%. Oftewel je haalt de maximale download snelheid nagenoeg altijd!
Meer info over nieuwsgroepen kan je vinden op bijv http://www.ftd.nu
Shadowner

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]