Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 07 jan 2025 07:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: EB met eigen servers
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 13:54 

Is er iemand die mij hieruit kan helpen, want ik sta op het punt mijn advocaat hierover te raadplegen om mijn contract met kpn op te zeggen.

Het gaat om het volgende, ik ben overgestapt van adsl op internetplusbellen.
op mijn adsl bij planet internet had ik een vpn- ftp- en video\audio streamer servers draaien. alles werkte perfect, beter kon het niet gaan.
sinds ik ben overgestapt op internetplusbellen kpn kan dit alles dat ik hierboven hebt aangegeven niet meer. geen een doet het. van alles geprobeerd en nogsteeds doen ze het niet.
Wie kan mij a.u.b uitleggen of vertellen wat nog te doen om het toch aan de praat te krijgen zodat ik mijn vpn- ftp en video\audio streamer aan de praat te krijgen.

alvast bedankt.

P.S. Ik moet toegeven dat planet internet 5 jaar lang mijn provider is geweest en NOOIT 1 x problemen mee gehad. maar KPN laat je echt in de steek qua service. Zo drijft KPN mij in de handen van zijn concurrenten, wat ik echt niet wil, maar op den lange duur wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 14:05 

Misschien kan je wat technische toelichting geven hoe je het e.a. hebt opgebouwd? Had je een modem met VPN ondersteuning? Of gebruikte je een software client of iets dergelijks?

Hierna kunnen we wat meer oplossingen aanbieden of niet, maar nu is het meer een verhaal tegen KPN waarom het niet werk. Maar waarom het technisch niet werkt of hoe het gewerkt heeft staat er niet in.

Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2006 19:52 

Nou wat ik heb is dat ik alles heb draaien op een gewone computer, en die draait onder windows 2003 server. Alles geinstalleerd volgens de normale procedure.
In windows 2k3 kan je gewoon je poort 21 aangeven voor je ftp en daar aan alle clients aanmaken die toegang hebben tot je ftp.
VPN heb ik gewoon ingeschakeld met het software van 2k3 via remote access en dat gekoppeld aan mijn ip adres en dat werkte ook perfect. ik heb geen enkele apparaat tussen gehad van hardware vpn of iets dergelijks. het was installeren en het werkte. voor mijn is het dat er iets niet goed is met die hele EB van kpn want dat alles heb ik helemaal niet gehad met mijn gewone adsl lijn van planet internet.

Dit is wat is kan vertellen over mijn situatie.

Alvast bedankt voor je reactie en hulp.

groeten marlon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 10:48 

Is je nat tabel wel goed ingesteld?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 11:07 

Wel mooi "anders ga ik mijn advocaat bellen bla bla" en je hebt je waarschijnlijk nog niet eens verdiept in het modem? (uitgaande dat ik je niet 1x hoor praten over poorten etc) soms nemen emoties de overhand.

Maar weer even terug naar je probleem, jouw oude modem stond dan waarschijnlijk open vanaf de buiten wereld, als je VPN, remote desktop, FTP kon draaien zonder dat je iets had ingesteld.

Nu is dat met de EB anders, die staat helemaal dicht vanaf de buiten wereld en moet JIJ (niet met KPN te doen) zelf de poorten instellen van extern naar jouw interne IP adres.

En dan werkt alles waarschijnlijk weer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 19:50 

Om het verhaal heel duidelijk te maken, ik ben zelf systeembeheerder netwerken, daar heb ik dus mijn papieren voor.
ik heb al het mogelijke gedaan om alle poorten te forwarden, openzetten, noem maar op. Ik ga niet uit mijn nek lullen wat dat betreft. ik heb alle mogelijke opties benut om dat k ding aan de praat te krijgen. KPN die komt met de oplossing dat ik software van een thirth party moet gaan gebruiken. dat alles hoefde ik dus niet hiervoor. KPN moet er gewoon voor zorgen dat die **** goed werkt. waarom gooien ze de poorten dicht. dat hebben ze me zelf via een email kenbaar gemaakt. ze adviseren me om een of andere programma ergens te gaan downloaden om mijn EB aan de praat te krijgen. wat voor service is dat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 21:54 

Niemand zal twijfelen aan je kennis,dus maak je daar niet te druk om !

Heb je de EB ook al in DMZ gehad :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 12:31 

Maarten schreef:
Niemand zal twijfelen aan je kennis,dus maak je daar niet te druk om !

Dat kan niet bij de Thomson. Weet even niet welke zij heeft. Maar als jouw probleem alleen een poortje openen is waarom lukt dat dan niet. Want dat kan namelijk WEL.

Vanuit de helpdesk, met alle respect, moet je niet uitgaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 17:54 

Maarten schreef:

Wat in de Siemens Experia Box weer 'Exposed Host' wordt genoemd.

Ik heb zonder enig probleem met 'Exposed Host' een ftp-server en web-server draaien. Dit moet dus geen probleem zijn met een Siemens EB.

Profiel  

Berichttitel: Re: EB met eigen servers
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 18:56 

marlon115 schreef:
Om het verhaal heel duidelijk te maken, ik ben zelf systeembeheerder netwerken, daar heb ik dus mijn papieren voor.
ik heb al het mogelijke gedaan om alle poorten te forwarden, openzetten, noem maar op. Ik ga niet uit mijn nek lullen wat dat betreft. ik heb alle mogelijke opties benut om dat k ding aan de praat te krijgen. KPN die komt met de oplossing dat ik software van een thirth party moet gaan gebruiken. dat alles hoefde ik dus niet hiervoor. KPN moet er gewoon voor zorgen dat die **** goed werkt. waarom gooien ze de poorten dicht. dat hebben ze me zelf via een email kenbaar gemaakt. ze adviseren me om een of andere programma ergens te gaan downloaden om mijn EB aan de praat te krijgen. wat voor service is dat?

Nee maar misschien kwamt er er bij mij botter uit als bedoeld, je hebt (of ik heb het niet gezien) niet gezegd dat je zelf met port forwarding bezig bent geweest in je EB.

Wat zou dat programma kunnen doen dan heb je er een naam van?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]