Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 20:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 13:39 

Hallo

Wat is dat voor een nummermelder voor de te. centrale ??

Flip

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 14:09 

Flip,

Er wordt bedoelt "sluit de nummermelder aan op de telefoonlijn voor de huiscentrale". Het is een gewone nummermelder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2007 23:32 

Marcel schreef:
Blijkt maar dat niet ieder analoog toestel of centrale i.c.m. de EB werkt. Er zijn diverse analoge randapparatuur die niet i.c.m. de EB werken, zoals: alarmkiezers en pinautomaten.

Ik heb een alarm systeem (powermax) aangesloten op de EB en het werkt prima. Het nadeel is als het stroom uit valt dan kan het alarm systeem niet uit bellen, daar voor heb ik een apc (noodstroom voorziening) gekocht.

Gr
Alex.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 12:31 

alex schreef:
Marcel schreef:
Blijkt maar dat niet ieder analoog toestel of centrale i.c.m. de EB werkt. Er zijn diverse analoge randapparatuur die niet i.c.m. de EB werken, zoals: alarmkiezers en pinautomaten.

Ik heb een alarm systeem (powermax) aangesloten op de EB en het werkt prima. Het nadeel is als het stroom uit valt dan kan het alarm systeem niet uit bellen, daar voor heb ik een apc (noodstroom voorziening) gekocht.

Gr
Alex.

Werkt dit eigenlijk, aangezien ik geruchten hoorde dat alleen het vaste telefonie net met redunante stroomvoorzieningen is uitgevoerd van kpn.

De mobiele telefonie werkt immers ook niet als de stroom uitvalt.

Dus met andere woorden , als jij jou modem met extra accu hebt, werkt de adsl = ook telefonie dan eigenlijk nog wel, als de stroom uitvalt ?

'k weet niet helemaal zeker maar 'k dacht gehoord te hebben dat de adsl namelijk tijdens een stroomstoring, eehm, dood is.

greezzz Klaas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 12:44 

alex bedoeld dat hij een noodstroomvoorziening voor de EB heeft, de alarmcentrale heeft altijd een accu. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 12:52 

Marcel schreef:
alex bedoeld dat hij een noodstroomvoorziening voor de EB heeft, de alarmcentrale heeft altijd een accu. :wink:

Dat klopt marcel,
De EB blijft ongeveer 15 min draaien op de apc dus heeft het alarm systeem genoeg tijd om uit te bellen.

Gr
Alex.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 13:00 

Als je alleen een EB op zo'n kleine UPS aansluit dan gaat hij toh wel wat langer mee?

Maar dan even één om over na te denken....

Als de stroom ook uitvalt in de wijkcentrale waarop je bent aangesloten werkt het dan nog wel?
Blijft in zo'n geval een analoge, ouderwetse, telefoonlijn dan wél werken?

Ik heb daar geen zicht op of dat zo is.
Maar bij IPB vermelden ze toch duidelijk dat alarmlijnen niet goed werken?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 13:33 

Robèrt schreef:
Als je alleen een EB op zo'n kleine UPS aansluit dan gaat hij toh wel wat langer mee?

Maar dan even één om over na te denken....

Als de stroom ook uitvalt in de wijkcentrale waarop je bent aangesloten werkt het dan nog wel?
Blijft in zo'n geval een analoge, ouderwetse, telefoonlijn dan wél werken?

Ik heb daar geen zicht op of dat zo is.
Maar bij IPB vermelden ze toch duidelijk dat alarmlijnen niet goed werken?

M.v.g,
Robèrt

Hier wat info over wat voor soort apc ik heb

http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=BE325%2DGR&total_watts=200

Als het stroom uitvalt in de wijkcentrale dan werkt geen enkele telefoon meer denk ik.
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik niet ben aangesloten bij meldkamer.

Hier wat info van kpn wat zij bedoelen over stroomuitval

Als de stroom uitvalt, kunt u geen gebruik maken van InternetPlusBellen. U kunt dus niet meer bellen of gebeld worden. U kunt ook niet meer bellen naar het alarmnummer 112.

Met InternetPlusBellen belt u via het IP-netwerk van KPN. De KPN Experia Box zorgt ervoor dat u kunt bellen over het datanetwerk. Als de stroom bij u thuis uitvalt, dan werkt de KPN Experia Box niet meer en kunt u dus niet bellen. Nadat de stroom weer is ingeschakeld, kunt u weer bellen.

KPN adviseert u om geen alarm aan te sluiten op uw InternetPlusBellen-aansluiting. KPN levert geen ondersteuning op de alarminstallatie. Wanneer de stroom uitvalt, kunt u niet telefoneren met InternetPlusBellen. Een op de KPN Experia Box aangesloten alarm kan dan geen contact maken met de alarmcentrale.

Wilt u een alarminstallatie gebruiken dan adviseren wij u uw vaste telefoonlijn te behouden en een apart ADSL-abonnement voor Internet af te sluiten. Dit geeft u de meeste zekerheid!

Er kan (anders dan bij ‘traditionele’ telefonie via een vaste telefoonlijn) nog geen garantie worden gegeven voor een volledig storingsvrije werking van alarmcommunicatie via InternetPlusBellen. Het is daarom mogelijk dat, in geval van een alarmsituatie, geen verbinding mogelijk is met de meldkamer.

Zelfs als de telefoonverbinding via Internet wel ongestoord werkt, voldoet bellen via Internet niet aan de eisen van sommige verzekeraars. Daardoor bestaat het risico dat claims worden afgewezen.

Gr
Alex.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 17:25 

alex schreef:
Marcel schreef:

Dat klopt marcel,
De EB blijft ongeveer 15 min draaien op de apc dus heeft het alarm systeem genoeg tijd om uit te bellen.

Gr
Alex.

wat ik dus eigenlijk bedoelde was:
Ookal draait je EB box, wat natuurlijk goed is.

Werkt de ADSL lijn aan de kant van KPN (dus idd die wijkcentrales) nog ? (Wat Robèrt zei idd.) als de stroom uitvalt.

Van de vaste telefonie heb ik begrepen dat deze ook werkt als de stroom uitvalt, aggregaten etc. , maar geld dit ook voor de ADSL connectie ?

mvg, Klaas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 17:52 

Alle apparatuur van KPN, dus ook het ADSL gedeelte, zit aangesloten op een noodstroom voorziening. Geldt trouwens ook voor de IPB servers in Amsterdam en Arnhem. Lijkt mij ook niet meer dan logisch. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 18:50 

mooi ikke weer gerust gesteld zijn :P

heb nog wel ergens een accu'tje in de kast staan :P.

thx.

Klaas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 11:06 

alex schreef:
Dat klopt marcel,

Beste Alex,
Maak je hier geen denkfout ?
Als de inbrekers inderdaad direct na de stroomuitval bij jou inbreken, dan gaat het goed.
Maar als ze eerst de overburen en de buren doen en pas na 1 uur bij jouw zijn aangekomen, kan je alarm dan nog naar buiten bellen?

SCS

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 22:22 

SCS schreef:
alex schreef:
Dat klopt marcel,

Beste Alex,
Maak je hier geen denkfout ?
Als de inbrekers inderdaad direct na de stroomuitval bij jou inbreken, dan gaat het goed.
Maar als ze eerst de overburen en de buren doen en pas na 1 uur bij jouw zijn aangekomen, kan je alarm dan nog naar buiten bellen?

SCS

zodra als het stroom uit valt dan krijgt de alarmcentrale daar ook een melding van binnen dus dat gaat zelfs goed.

Gr
Alex

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2007 00:21 

Als die EB op een UPS zit waarom zou de alarmcentrale dan een melding krijgen dat de stroom is uitgevallen?

Ik denk dat je zoiets met de verzekeringsmaatschappij moet opnemen.
Stel je voor dat dit net het feitje is waarmee zij onder de betalingsverplichting uit kunnen komen.......

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2007 08:12 

het alarmsysteem registreert een stroomstoring en zal dan op eigen stroomvoorzieningen een alarm uitsturen naar de centrale, met melding dat de netspanning is uitgevallen.

Natuurlijk wel handig als de EB ook op een UPC is aangesloten.

De kans dat een telefooncentrale uitvalt is heel erg klein, zij hebben goede noodstroom voorzieningen. Hebben ze wel geleerd van de jaar 2000 omschakeling.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]