Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 dec 2024 00:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 23:14 

Ik heb Internetplusbellen (adsl-direct) van de KPN

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 02:03 

@ Albs: Ja, Bij IE stel je het daar in. Bij sommige sites lijkt het langer te duren. Het draait niet echt vlekkeloos maar al een stuk beter.

Misschien dat het helpt als je de juiste custom instellingen voor de firewall in de EB weet. Ik durf daar zelf niet aan te sleutelen uit angst dat er rare dingen gebeuren.

Maar de mediuminstelling is niet zonder risico. Heb je een scan bij https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 gedaan met die instelling?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 10:30 

bobbie schreef:
@ Albs: Ja, Bij IE stel je het daar in. Bij sommige sites lijkt het langer te duren. Het draait niet echt vlekkeloos maar al een stuk beter.

Misschien dat het helpt als je de juiste custom instellingen voor de firewall in de EB weet. Ik durf daar zelf niet aan te sleutelen uit angst dat er rare dingen gebeuren.

Maar de mediuminstelling is niet zonder risico. Heb je een scan bij https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 gedaan met die instelling?

Belangerijk is dat je ook een goede softwarematige firewall hebt draaien zodat je zelf kunt bepalen welke apllicatie je toegang geeft en welke niet resp wat laat je het www op gaan en wat bij niet !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 22:02 

Op de achtergrond draait de Firewall van XP.
En ik heb inderdaad die scan gedaan en daar kwam niks schokkends uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr 2006 15:15 

Wat vind je niet schokkend? Er staat waarschijnlijk niets open maar het gegeven dat je poorten zichbaar zijn maakt je wel kwetsbaar.
Maar goed, ik wil niet roomser zijn dan de paus, af en toe als de boel verstopt lijkt zet ik hem ook even op medium.

Heb je die problemen bij veel sites, ook de gangbare?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr 2006 18:25 

bobbie schreef:
af en toe als de boel verstopt lijkt zet ik hem ook even op medium.

Zit hier een patroon in of is dit volledig willekeurig ? (verstopt raken)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 apr 2006 13:55 

Maarten schreef:
bobbie schreef:
af en toe als de boel verstopt lijkt zet ik hem ook even op medium.

Zit hier een patroon in of is dit volledig willekeurig ? (verstopt raken)

Nee, niet dat ik heb kunnen ontdekken. Ik heb wel gemerkt dat sommige weten dat de boel dicht zit (maw dat je achter een firewall zit) vanwege de teksten die soms ipv de afbeeldingen verschijnen. Dan is het dus een blokkade vanaf de server waar de site op draait.

Op mediumstand zijn er nooit problemen, maar het is wel lastig om telkens te switchen. Ik overweeg zelf om mijn 'oude' router er tussen te zetten. Maar ik weet niet precies hoe ik dan de verbindingen moet maken.
Ik denk er aan de Siemens gigaset in de router te stoppen en de pc bedraad aan te sluiten op de router. Werkt zo iets? En moet je dan nog instellingen veranderen?

PS sorry dat ik zo laat reageer maar mijn EB is vanaf woensdag tot gisterenavond uit de lucht geweest. Ik kon niet meer bellen of internetten. Uiteindelijk bleek een fabrieksreset vanaf de centrale de enige oplossing.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 apr 2006 20:08 

Toch begrijp ik het niet want ik heb zelf de firewall op "high" staan en heb verder nergens last van (gebruik geen proxy).Je hebt niet toevallig iets met een pop-up blokker actief ?

Wat je verder schrijft zal niet gaan werken en ik denk dat je ook je telefonie-stuk in de problemen brengt.Overweeg toch nog eens een andere setting in IE ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 13:08 

Ik heb al allerlei andere settings geprobeerd, niets maakt dat het beter gaat. De proxy helpt, als het zonder proxy niet lukt, maar andersom komt ook voor; dat het met proxy niet lukt en zonder wel. Ook heb ik andere settings voor datatransport ingesteld, alles laten tweaken, andere beveiligingen (bijv. defender, popupblocker) uitgezet.

Het enige dat echt helpt is met de mediuminstelling werken.
Het moet wel aan de EB liggen want met dezelfde instellingen van browser en firewall ging het vlekkeloos met router en chello.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 15:12 
Erelid

bobbie staat Norton er nog op bij jou, en wat precies van Norton, want het is bekend dat hij problemen kan geven. Ik heb hem vroeger zelf ook gehad en volop problemen. Sinds ik Avast home als virusscanner gebruik, met de firewall van XP en de hardwarematige firewall in de box geen problemen meer ook niet in de high modus. Best kans dat Norton met chello en router wel goed werkte maar in combinatie met de box niet.
En een proxy gebruik ik al helemaal niet, is ook niet nodig normaal gesproken.

Persoonlijk geloof ik niet dat het aan de box ligt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 17:52 

Probleem zit niet bij de Norton firewall !
Ik gebruik de 2005 versie van Mcafee en heb precies hetzelfde probleem.
Ook met de Explorer heeft het niets te maken daar Firefox hetzelfde euvel heeft.
Heb overigens ipb via Kpn (adsl direct analoog)
Probleem doet zich voor mijn gevoel voor sinds de laatste EB update van half maart.
Gebeurt ovigens ook steeds bij dezelfde site's o.a. home.nl en c1000.nl
Zijn er isdn gebruikers die dit probleem ook hebben, zij hebben nl die laatste EB update nog niet gehad !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 17:57 
Site Admin

Moramenke schreef:
Probleem zit niet bij de Norton firewall !
Ik gebruik de 2005 versie van Mcafee en heb precies hetzelfde probleem.
Ook met de Explorer heeft het niets te maken daar Firefox hetzelfde euvel heeft.
Heb overigens ipb via Kpn (adsl direct analoog)
Probleem doet zich voor mijn gevoel voor sinds de laatste EB update van half maart.
Gebeurt ovigens ook steeds bij dezelfde site's o.a. home.nl en c1000.nl
Zijn er isdn gebruikers die dit probleem ook hebben, zij hebben nl die laatste EB update nog niet gehad !

ik maak ook gebruik van Mcafee 2005 en ben ex-isdn gebruiker (planet) en heb geen probleem met de genoemde sites.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 18:04 

jwagenaar schreef:

ik maak ook gebruik van Mcafee 2005 en ben ex-isdn gebruiker (planet) en heb geen probleem met de genoemde sites.

Even voor de duidelijkheid. Ik bedoel dus Internetplusbellen via een isdn lijn en liefst mensen die zeker weten dat ze de laatste upgrade van de EB niet hebben. (halverwege maart)

Laatst bijgewerkt door Moramenke op ma 01 mei 2006 18:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 18:05 
Erelid

Ik ben dus een isdn gebruiker en heb dus totaal geen problemen en hopelijk blijft dat zo. Zou toch even een andere firewall of even zonder proberen, als je maar zorgt dat je wel een virusscanner actief heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 18:08 
Site Admin

Moramenke schreef:
jwagenaar schreef:

Even voor de duidelijkheid. Ik bedoel dus Internetplusbellen via een isdn lijn en liefst mensen die zeker weten dat ze de laatste upgrade van de EB niet hebben. (halverwege maart)

dat ben ik dus.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]