Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 07 jan 2025 07:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 12:29 

Goedenmorgen forumleden,

zojuist heb ik voor de gein op marktplaats gezocht naar 'experia box'. Tot mijn verbazing kom ik daar 4 EB's tegen die te koop zijn!

Voor het geval dat forumleden op hetzelfde idee komen: NIET DOEN

want:
1. de experia box is eigendom van KPN
2. de koper kan op jouw kosten bellen
3. je eigen nummer wordt geporteerd, en niet die van de koper, met als gevolg dat je niet meer kunt bellen en gebeld worden. En is dat nou 35 euro waard?

---
Johan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 12:38 
Site Admin

bedankt voor de tip :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 16:01 

Ik denk dat bovenstaand persoon niet echt verstand er van heeft.

Het is zo dat je de box zelfs op andere netwerken aan kunt sluiten van bijvoorbeeld Tele2 of Unet. Je kunt hem dan gewoon als router gebruiken. Het is ook nog eens zo dat het niet zo is dat je op ander mans kosten belt. Als je de service desk belt omdat je er een via marktplaats hebt aangeschaft dan registreren zij hem gewoon via de proxy waarop hij inlogt. Dit gebeurt op het wan ipadres. Je kunt hem ook flashen en dan de voip op ander providers gebruiken van het apparaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 16:06 

jwdebuitw schreef:

Het is zo dat je de box zelfs op andere netwerken aan kunt sluiten van bijvoorbeeld Tele2 of Unet. Je kunt hem dan gewoon als router gebruiken. Het is ook nog eens zo dat het niet zo is dat je op ander mans kosten belt. Als je de service desk belt omdat je er een via marktplaats hebt aangeschaft dan registreren zij hem gewoon via de proxy waarop hij inlogt. Dit gebeurt op het wan ipadres. Je kunt hem ook flashen en dan de voip op ander providers gebruiken van het apparaat.

- Je vergeet dat de box nog altijd eigendom van KPN is, je bent dus fout bij verkoop of aankoop (heling)
- In de box staan de login gegevens van degene van wie de EB oorspronkelijk is
- Ik heb nog geen firmware flash programma voor de EB zien verschijnen op internet
- Registreren via de proxy waarop de EB inlogt? Ik denk dat je hier een aantal zaken door elkaar haalt.
- Het Wan IP-adres is per abonnee verschillend. Om de EB te beheren en te identificeren maakt men gebruik van een MAC-adres.
- De service desks van KPN en andere providers zullen in geen enkel geval meewerken aan het werkend krijgen van een EB, die men via marktplaats heeft gekocht

Conclusie: Je geeft verkeerde informatie en zegt tegelijkerheid dat iemand anders er geen verstand van heeft?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 17:48 

jwdebuitw schreef:
Je kunt hem ook flashen en dan de voip op ander providers gebruiken van het apparaat.

Met alle consequenties van dien 8) en daar komt bij dat het nog niet eens je eigendom is !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 00:49 

Kevin schreef:
jwdebuitw schreef:

- Je vergeet dat de box nog altijd eigendom van KPN is, je bent dus fout bij verkoop of aankoop (heling)
- In de box staan de login gegevens van degene van wie de EB oorspronkelijk is
- Ik heb nog geen firmware flash programma voor de EB zien verschijnen op internet
- Registreren via de proxy waarop de EB inlogt? Ik denk dat je hier een aantal zaken door elkaar haalt.
- Het Wan IP-adres is per abonnee verschillend. Om de EB te beheren en te identificeren maakt men gebruik van een MAC-adres.
- De service desks van KPN en andere providers zullen in geen enkel geval meewerken aan het werkend krijgen van een EB, die men via marktplaats heeft gekocht

Conclusie: Je geeft verkeerde informatie en zegt tegelijkerheid dat iemand anders er geen verstand van heeft?

Ghehe je was met net voor ;-) en je hebt dus helemaal gelijk met onderstaande punten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]