Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 20:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 00:28 
Site Admin

Vandaag en 45 minuten durend gesprek gehad over ibp in zijn totaliteit en daarbij ook mijn bevindingen over de Thomson (zwarte experia).

KPN is van plan de ontwikkeling van de grijze experia niet langer voort te laten duren en de pijlen te richten op de zwarte experia-box. Echt en duidelijke reden kon met niet noemen, maar ongetwijfeld zal het ook te maken hebben omdat de Thomson beter is dicht te spijkeren waardoor KPN meer monopoly houd op onderandere het voip gedeelte. Ook is KPN van mening dat de zwarte experia beter te configureren is met ip-tv wat op zijn minst opmerkelijk is daar de mine tuner van Siemens is (kreatel is Siemens) en de grijze experia ook.

Defecte grijze experia`s worden al vervangen door de zwarte en zo wil KPN fasegewijs alle boxen gaan vervangen.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 00:48 

De experiaboxen van Siemens gaan relatief vaak kapot en lijken een stuk minder stabiel, dat lijkt me de reden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 01:12 

En toch bellen de meeste mensen de laatste tijd over problemen met hun ST780. (eigen ervaring)

Wat echter vaak na een powercycle alweer opgelost is, maar toch.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 10:11 

En toch wil ik mijn Siemens niet missen.
Het USB gedeelte is toch wezenlijk anders?
Die ingebouwde webserver is een leuk en makkelijk ding.
Draait nu op een USB-harddisk en die is ook beschikbaar in het netwerk.

In de zwarte EB werkt dat niet meer.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 14:43 
Site Admin

blizzaa schreef:
En toch bellen de meeste mensen de laatste tijd over problemen met hun ST780. (eigen ervaring)

Wat echter vaak na een powercycle alweer opgelost is, maar toch.

klopt blizzaa, in die week dat ik nu draai met die thomson is al legio keren het voip gedeelte uitgevallen en ook met internetten ondervind ik wat problemen.

ik ga ook zeker na de testen van product house (die ken je wel :wink: ) graag terug naar de grijze experia.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 19:28 

Nog steeds wordt door KPN de Siemens EB geleverd, wel minder dan de Thomson SpeedTouch EB. Geef zelf de voorkeur aan de Siemens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 11:45 

marcel234 schreef:
Echt en duidelijke reden kon met niet noemen, maar ongetwijfeld zal het ook te maken hebben omdat de Thomson beter is dicht te spijkeren waardoor KPN meer monopoly houd op onderandere het voip gedeelte. Ook is KPN van mening dat de zwarte experia beter te configureren is met ip-tv wat op zijn minst opmerkelijk is daar de mine tuner van Siemens is (kreatel is Siemens) en de grijze experia ook.

Groet Marcel.

Voor de standaard gebruiker maakt het niet uit of je wel of niet zaken kunt wijzigen,voor de meer geavanceerde gebruiker zullen ze dit toch moeten gaan wijzigen.

Mbt IP-TV heb ik zo mijn twijfels,te meer door de door jou aangehaalde opmerking van een van de managers die kabel een betere optie noemde ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 18:59 

Het grootste gedeelte van de markt bestaat uit de door jou genoemde standaard gebruikers. Meer mogelijkheden bieden zal tot meer telefoontjes naar de helpdesk leiden. Voor KPN, en eigenlijk alles wat met ICT te maken heeft, is het prettig als de gebruiker zo min mogelijk kan (ivoren toren). KPN heeft er dus weinig belang bij om meer opties te bieden voor de geavanceerde gebruikers, deze zullen ook eerder bij dochter XS4ALL zitten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 16:32 

ondanks al de updates in de firmware blijft de thomson een hopeloos apparaat
nog staads heefd hij niet een stabile upload en een poord er in openenen om een game server te kunnen draaien is hopeloos nog steeds daar is dus geen reed aan verandert in al die tijd dat de thoson nu op de markt is
ik kan jullie dit melden gezien ik toch al een mooi poosje ipb heb en in het beginne een thoson had veel uit val en uit zich zelf opstarten was toen het grootste probleem en webcammen via msn was niet te doen en ik was niet de enige heb op meerder adressen dit zelfde hopelose ding geinstalleerd en telkens kwamen er deze problemen
ik was in 1 klap van al mijn problemen af toen ik een siemens box kreeg
helaas geeft die nu wat problemen dat zo nu en dan geen internet heb op de pcs heel vervelend allemaalmaar nu komt het ergste krijg ik van kpn ondanks mijn verzoek weer een siemens te sturen toch een speedtouch nou hij heefd toch bijna een uur op mijn netwerk gezeten en heefd de doos weer om zich heen gekregen om retour afzender te gaan ik hou het wel bij mij haperende siemens box
want de speedtouch is echt niks aan verbeterd
de upload is nog steed heel erg onstabil ga met een speedtouch maar eens naar http://www.speedtest.nl en doe daar eens 10 keer achter elkaar de speedtest alleen de onderste even uitvinken
je zal er dan achter gaan komen dat de upload sterk zal wisselen
en niet een klein beetje nee van ongeveer 30 tot 68.5 is niks raars vinden jullie het dan nog vreemd dat webcammen of video vergaderen niet 1 van de mogelijkheden betreft op dit apparaat laat staan een stabile game server draaaien waardeloos in al die tijd is er dus weinig verandert heb nu toch al een bijna meer als een jaar ipb waarvan de eerst 2 maanden een speetouch en daarna 8mnd een siemens zonder problemen (ook niet helemaal waar heb firwal uitgezet om te kunnen game serveren) en nu weer zon hopeloos geval van speedtouch en al die tijd is er weinig verandert hij is ng niet stabiel en je kan nog geen poorten er in openen hopeloos dus zit er heel erg over te denken om maar gewoon weer telefoonie te nemen met losse adsl modum heb je al die problemen niet teminsten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 17:08 

En toch zeg je dat het openen van poorten heel gemakkelijk is met een Siemens.

Ik heb er één, de ISDN versie maar dat maakt niet veel uit.

Probeer ik een poort te openen (23) omdat mijn AS/400 in mijn thuisnetwerk zit.
Deze moet bereikbaar zijn vanaf het internet dus doe ik even simpel een portwarding naar zijn ip-adres.
Werkt mooi niet.....

Verander ik het zodat nu al dat verkeer naar mijn laptop gaat, dat test even makkelijker, mooi niks.
Bij http://www.grc.com kan je het leuk testen maar mijn poortje 23 is stealth.
Dat is een mooi woord voor dicht.....;-)

ik roep altijd dat het makkelijk is maar ik krijg het niet voor elkaar :oops:

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 20:33 

neee nee je hebt niet goed gelezen ik heb namelijk in mijn siemens de gehele firewal uit gezet om mijn game servers aan de gang te kunnen krijgen

waardeloos die apparatuur en het ergste is ook nog dat je zolang je ipb hebt je er aan gebonden bent en nog erger is als je siemens kapot gaat je een thomson krijgt en daar daar krijg je alleen maar problemen mee

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 09:17 

HORNY schreef:
waardeloos die apparatuur en het ergste is ook nog dat je zolang je ipb hebt je er aan gebonden bent en nog erger is als je siemens kapot gaat je een thomson krijgt en daar daar krijg je alleen maar problemen mee

De apparatuur is mi niet waardeloos,het is voor een groot deel de fimware die beperkingen veroorzaakt :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 11:03 

dat is best mogelijk dat de firmware het doet maar ondanks al de updates van de firmware is nog steed het grootste probleem de onstabile upload er niet is uit gehaald en dit veroorzaakt volgens mij het probleem met de cam dat die bevriesen denk ook ben natuurlijk geen pro op dit gebied dat ze die upload niet stabiel zullen krijgen denk eerder dat het probleem zit tussen het filteren van het internet en de telefoonie op bijde delen hebben ze problemen dus dat is dan mijn mening dat ze de thoson nooit stabiel kunnen krijgen tenzij ze een betere hardware filtering in plaatsen zoals die van de siemens helaas heefd ook de siemens een slechte zijde en dat is dat die regelmatich stuk gaan ik denk dat voor kpn hier een oplossing zit om het probleem met de siemens te laten verbeteren
maar dat zeg ik ik ben maar een leek heb alleen maar iedeeen :D :D :D :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 22:31 

HORNY schreef:
probleem zit tussen het filteren van het internet en de telefoonie op bijde delen hebben ze problemen dus dat is dan mijn mening dat ze de thoson nooit stabiel kunnen krijgen tenzij ze een betere hardware filtering in plaatsen

Het filteren of scheiden van de twee stromen namelijk telefonie en adsl (om het zo maar te zeggen) is wellicht iets waar men hard mee aan het werk is.Daar zit mi dan ook sleutel van het succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2007 11:01 

het is ook niet alleen dat de firmware nog niet goed is ook de vervelende eigenschap dat je geen game servers fatsoenlijk aan de gang kan krijgen achter deze routers omdat ondanks al de instrukties op dit forum hoe je poorten moet openen het gewoon weg bijna onmogelijk is dit goed voorelkaar te krijgen en het ergste is dan ook nog het word niet ondersteund bij de helpdesk heb ik best wel begrip voor
maar zorg dan voor een deugdelijke handlijding die dan ook nog werkt
want op deze manier heb ik dus een probleem die ik niet op kan lossen en ben dus eigelijk genoodzaakt om naar een andere profider te gaan om van deze apparatuur af te komen want het ergste is nog de siemens kon ik aan de gang krijgen door simpel weg na veel gekloot gewoon weg de firwal uit te zetten maar dat gaat dus niet in de thomson en je kan heel makelijk poorten openen als je hier en daar het forum leest maar helaas alles is minder waar alsje het forum goed leest dus zullen er steeds meer mensen komen die ookniet fatsoenlijk meer kunnen downloaden omdat gewoon weg de firewal niet open wil hopeloos dus is echt een grote steek die ook hier weer valt ik heb dan nog het voordeel dat ik groten deels uit de nieuws groepen download moet daar dan wel een payserve op na hoeden want ook dit word eigelijk niet door kpn /planet ondersteund
jammer allemaal eigelijk laten ze dus heel veel onnodig liggen zouden veel mensen mee gebat zijn dat de retentie hoger zou worden van de nieuws groepen maar ik heb het iedeee dat ze bij kpn/planet hen geheele internet zo dicht willen spijkeren dat je bijna op een intern bedrijfs netwerk zit en je dus bijna niks meer zelf mag beslissen wat je wel en niet kan jammer allemaal je word in de wereld al zo erg beperkt waarom nu hier ook

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]