Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 18:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 17:51 

Hallo,

A.s. zaterdag is het hopelijk zo ver; dan verhuist KPN-dochter Telfort het abo naar mijn nieuwe onderkomen.
Aangezien Internet+telefonie voor mij, helaas gehinderd door een zware dysieke beperking, van levensbelang is, maak ik me bij voorbaat zorgen.
Vanmiddag het ISRA-punt(=varkenssnuit in de woonkamer) open gemaakt en een slechts aan één blauwe ader vastzittend stukje draad verwijderd.
Is er onder jullie iemand die wél deskundig is en mijn plaatje van deskundig commentaar voorziet?
De HD van Telfort kon me helaas niet verder helpen.

Alvast bedankt voor juliie reactie(s)

groet,
royAfbeelding[/img]

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 00:03 

Dit is je aansluiting van je telefoon en dat blauwe draadje die je hebt weggehaald is voor de bel van je telefoon
de oudere telefoons, dus geen dect telefoons
kijk even in je meterkast of daar niet de buiten kabel binnen komt, meestal een dikke blauwe kabel dit is dan ook
meestal de plaats waar de adsl modem moet komen.
Woon je in een flat dan kan het inderdaat de ISRA in de kamer zijn maar controleer wel even de meterkast of niet
daar de aansluiting zit.

Suc6

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 00:23 

Dank je wel voor de reactie Radka2!
In de meterkast had ik bij mijn eerste bezichtiging van het huis al gekeken.
Daar zit niets wat op een ISRA lijkt . (ook niet overnamepunt voor UPC)
In de kruipruimte (bah...!) gekeken zag ik de blauwe kabel met rode dwarsstrepen naar het bewuste varkenssnuitje lopen.
Dat moet dus het ISRA-punt zijn.

Ik begrijp uit je commentaar dat de bedrading geen beletsel voor ADSL moet zijn.
In de Telfort databank wordt echter ook gesproken over het mogelijke verwisselen van de aderparen.
Rood/blauw versus wit/oranje.....
Mocht zulks nodig, zijn dat dan de twee rechtse draadjes in de onderste reeks aasluitingen?
En de overige? Ballast?

groet,
roy

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 10:27 

Los van de technische discussie,zorg wel dat je gezien je openingstopic een mobiele telefoon beschikbaar hebt of zorg voor een tweede lijn (welicht gewoon analoog) omdat het voip gedeelte nog wel eens onderhevig is aan storing en Telfort nou niet qua telefonie de meest stabiele pertner is maar wellicht hoor je bij de bevoorrechten waarbij het gewoon loopt zoals het hoort.(backup is dus een vereiste :wink: )

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 15:33 

Dank je wel, Maarten, voor het welgemeende advies.
Met de Telfort-telefonieprobleem ben ik helaas maar al te goed bekend.
Met tussenkomst van moeder KPN (ondanks alle negatieve berichtgevingen vind je daar -als aanhouder- uiteindelijk wél gehoor- is mijn Voip bij Telfort tussentijds beëindigd.
Vervolgens overstap naar Optibel; begon goed maar werd ook pure ellende. (heb hier reeds melding van gemaakt op dit prettige forum)
InterNLnet is echter wel een hele prettige club en makkelijk aanspreekbaar

Recentelijk op aanraden van diverse kanten bel ik uit met Voipbuster en ingaand komt binnen via Budgetphone.
Toegegeven, ook wel eens haperingen meegemaakt maar niet stelselmatig en bovendien spotgoedkoop.

Ik moet er wel de kantttekening bijplaatsen dat ik over een Fritzbox 7170 beschik die het instellen van meerdere Voip-accounts makkelijk maakt.
Bovendien is de gesprekskwaliteit daarmee stukken beter dan die van de (Telfort) Zyxel.......
Alleen de Z. traint weer hoger in.

Nogmaals dank en ik houd mijn mobiel achter de hand hóór! (gek eigenlijk, dat platform werkt eigenlijk altijd)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 17:53 

Wat doet dit technische verhaal eigenlijk onder "algemeen en nieuws forum"? Of zie ik het verkeerd?
BdW

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 20:59 

Bor de Wolf schreef:
Wat doet dit technische verhaal eigenlijk onder "algemeen en nieuws forum"? Of zie ik het verkeerd?
BdW

Je ziet het niet verkeerd maar het is Telfort gerelateerd en staat dus los van KPN IPB.Vandaar dat ik het maar even het laten staan. Ok ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2009 20:19 

Hallo Maarten,

De ADSL-verhuizing is goed verlopen.
De KPN-medewerker heeft in eerste instantie de bedrading gecontroleerd en vervolgens rood/blauw tegen wit/oranje ogewisseld.
Toen dit ook geen resultaat opleverde, sloot hij een toongenerator aan op het snuitje waarna hij naar de telefooncentrale toog.
Daar heeft hij, naar zijn zeggen, bekabeling aangepast hetgeen resulteerde in een werkende ADSL-verbinding!

Kortom: een perfecte service en dát nota bene op een zaterdagmiddag!
Hulde ook aan Telfort die het "zaakje" op de dag exact opleverde!

Pikant detail: ik heb nu op twee adressen ADSL...!!

Groet,
roy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2009 07:30 

Bedankt voor je feedback.Zo zie je maar het is niet alleen kommer en kwel !

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]