Een lang moeizaam verhaal met wellicht licht aan de horizon
omdat een medewerker van kpn starig en bij dwingend uitlegde dat ik MOEST overstappen op de siemens maar hem zijn gang laten gaan. Heb nog uitgelegd dat met de siemens het hier vorig jaar kommer en kwel is geweest met i-tv maar dat kon ik hem niet aan zijn verstand brengen. Hij zei": de thomson heeft een restrictie voor boven de 12mb, en dat heeft de siemens niet. Dus vrijdagmorgen kwart voor 10 nok-nok aan de deur en daar was de kpn monteur (hé, dat rijmt )
Normaliter moet zo`n monteur binnen 1 uurtje wel weer weg zijn, maar door veel miscommunicatie ging hij pas om kwart voor 1 (!) weer weg. Dan wilde die siemens weer niet aanmelden, dan deed de tv het weer niet, afijn, hij werd hefig gefrustreert mede omdat de monteurs juist van die siemens boxen af willen en dat ze nu juist die rotkrengen weer in gebruik gaan nemen. Ik en de monteur voorspelde al dat deze siemens geheid weer problemen ging opleveren, en deze "glazen bol" theorie kwam in zijn geheel uit.
Tot op vanmiddag 17.00 uur maar liefst 24 keer het hele spul moeten rebooten, om de zoveel uur viel de tv weer uit (zender tijdelijk niet beschikbaar) en de kwaliteit van de telefoon was om te huilen. Nadat om 17.00 mijn vrouw voor de 24ste keer riep dat de tv weer weg viel was ik het zat. Gebeld met 0800-0407 en uitgelegd dat dit zo echt niet langer meer kon. Ik gaf aan liever met een zwarte thomson te zitten met een restrictie van 12mb dan met de siemens en constant gezeur en dergelijke.
De hd medewerker onderstreepte ook nog eens dat het gekkewerk is om die antieke siemens weer leven in te blazen. na overleg heeft hij de siemens van het netwerk afgemeld en de zwarte weer actief gemaakt. Gillend ik hier thuis die siemens van de muur gerukt en die zwarte thomson weer terug gehangen. Hij boote 2 keer om de firmware te plaatsen en daarna deed de tv het weer als vanouds!
Toen moest ik natuurlijk 2 pc`s weer draadloos aanmelden en daarvoor moest ik even in de router wezen, maar wat zag ik(!) hij stond op: 15989 down, en 1029 up hé? hij kan toch niet intrainen boven de 12mb? ik dacht, dit moet een foutje zijn, als ik straks zelf reboot valt hele boeltje vanzelf wel terug naar 12mb. MAAR zelfs na 2 rebooten van kpn, en 3 handmatig van mij staat de thomson nog steeds ingetraind op bijna 16mb. Natuurlijk heb ik wat testen gedaan via speedtest.net en here are the results

:
Met 1 i-tv tuner aan:

Met 2 i-tv tuners aan:

Dit zijn uitstekende waardes waar ik prima mee kan leven voor 59 euro per maand

maar, zucht, wou tot glas hier al lag want dat zou toch echt alles zoveel beter maken.
Groet marcel.