Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 23:08 

Even voor de goede orde:

Formeel zijn er mi richtlijnen voor helpdeskmedewerkers die op fora actief zijn ! Daarbij komt dat idd niet elk hd-lid een oplossing kan geven voor een veelvoud van problemen.Dat hoeven ze ook niet want ze werken geheel vrijwillig mee met het delen van kennis,het aandragen van evt oplossingen etc.

Dus hoe begrijpelijk het ook is dat een ieder graag een oplossing voor zijn probleem wil hebben,laten we realistisch blijven en in eerste instantie de goede ingang gebruiken !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 23:11 

En sommige helpdeskers vinden het ook wel interessant om ermee uit te komen dat ze van de helpdesk zijn. Ze hebben het idee dat we tegen ze op kijken denk ik wel eens :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 23:30 

Louwrens schreef:
En sommige helpdeskers vinden het ook wel interessant om ermee uit te komen dat ze van de helpdesk zijn. Ze hebben het idee dat we tegen ze op kijken denk ik wel eens :D

Dat denk ik niet. Ze doen hun best om te helpen.
En dat ook nog eens buiten werktijd!
De hele dag het "gezeur" aanhoren, terwijl er een stekker verkeerd zit... :shock:
En dan toch ook weer hier proberen te helpen.

Lijkt me best een leuk baantje.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 23:37 
Site Admin

ik vind het het eerder een complument waard dat mpsd medewerkers in hun vrije tijd hier een helpende hand willen toe steken waar mogelijk.

ik denk ook dat wat robèrt zegt en feit is, je zult denk ik eerder "moe" worden van 100 keer uitleggen dat stekker a toch echt in in b moet inplaats van c :wink: en dit forum duikt in iets diepere problemen waar men kampt.

dus langs deze weg namens alle mods thanxs voor de hulp mpdsèrs :lol:

groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 23:42 

Tuurlijk, het gros wat hier zit waardeer ik ook zeer. En de hulp die hun bieden is zeer welkom. Daar moeten ze ook vooral mee doorgaan.
Ik ben overigens best tevreden over KPN hoor. Af en toe heb ik wel eens een gezouten mening maar dat moet je vooral niet negatief bekijken.
Het enige waar ik tegen aan loop te hikken zijn die nieuwsgroepen. Nou ja, als dat alles is valt dat ook wel weer mee.

Even nuanceren hoor :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 23:52 
Site Admin

die gezouten mening hou ik er ook soms op na. waar kritiek nodig is zal ik het ook geven ook, maar waar men en complument verdient zal ik het ook geven :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 23:53 

Ja, de nieuwsgroepen....

Bij Xs4All is dat toch al jaren experimenteel?
Dan geven ze geen ondersteuning....

Bij KPN/Planet/HetNet is dat niet anders denk ik.
Als het werkt heb je mazzel anders heb je pech.

Het moet echt iets met een IP-range te maken hebben.
Misschien komen die net even anders binnen waardoor het niet werkt.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 11:00 

Louwrens schreef:
Ja hebben ze daar wel eens van ITIL gehoord?

Gehoord wel :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 12:13 

Louwrens schreef:
Het enige waar ik tegen aan loop te hikken zijn die nieuwsgroepen. Nou ja, als dat alles is valt dat ook wel weer mee.

wat is der mis met die nieuws groepen dan ik ben planet abbonee en gebruik zowel de nieuws groepen van planet als ook die van kpn om uit te downloaden dus wat is daar mis aan dan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 15:20 

[quote="HORNY]
wat is der mis met die nieuws groepen dan ik ben planet abbonee en gebruik zowel de nieuws groepen van planet als ook die van kpn om uit te downloaden dus wat is daar mis aan dan[/quote]

Lees dit draadje even door viewtopic.php?t=1979

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 19:20 

lees verder in het hierboven genoemde topic en je zal zien dat je gewoon een verkeerd idee had van de nieuws server van planet en kpn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2007 20:25 

HORNY schreef:
Louwrens schreef:

wat is der mis met die nieuws groepen dan ik ben planet abbonee en gebruik zowel de nieuws groepen van planet als ook die van kpn om uit te downloaden dus wat is daar mis aan dan

De nieuwsgroepen van KPN/Planet zijn matig tot waardeloos maar dat merk je pas als je er veel gebruik van wil maken.
Payservers zijn een stuk beter maar ook niet perfect.

Wat de helpdesk van KPN en hun medewerkers die hier meedoen op dit forum.
Achja, ze doen hun best en das goed hoor maar als men eenmaal wat verder komt als persoon zijnde dan zijn de meeste goede HD ers zo weer weg waardoor KPN weer nieuwe moet inzetten en opleiden.
Het probleem is echter dat een Helpdesk meestal een sluitpost is wat veel geld kost dus wordt het ook meestal niet super betaald.
De betere Hd ers die daar werken vertrekken dan weer om ergens anders beter te kunnen verdienen.
Niet allemaal natuurlijk maar iedereen wil vooruit....of dat nu qua kennis is of qua salaris.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 17:30 

Tjah als student zijnde die parttime als helpdeskmedewerker werkt, is het goed te doen hoor :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2007 13:31 

blizzaa schreef:
Tjah als student zijnde die parttime als helpdeskmedewerker werkt, is het goed te doen hoor :)

Het aanstormende talent :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 16:50 
Ik werk ook op de KPN helpdesk. Het is best vervelend om in sommige situaties daar te handelen.

Na 2 dagen communicatie training, 1 dag hardware training en 1 dag applicatie training, werd ik al in de lijn gegooid. De kennis als HDer 1e lijn is dus heel beperkt. Mijn collega's zeiden ook dat je de meeste kennis opdoet uit ervaring. Maarja... dan sta je toch wel redelijk machteloos de eerste paar weken.
ZOVEEL KENNIS IS ER NIET AANWEZIG, HOOR. Het zijn echt geen ICTers op de 1e lijn.

Ik zelf vind het heel vervelend als ik word afgestraft door een klant omdat ik niet deug... (HALLO! ik ben geen KPN, ik werk er voor) Natuurlijk probeer je dan altijd beleeft te blijven. Maar het is heel lastig als deze mensen voledig op jouw rekenen terwijl je ze gewoon niet kan helpen.

Het meest moeilijke vind ik de administratieve problemen. Hierbij kunnen de emoties hoog oplopen, en als je als medewerker zegt dat je de situatie begrijpt dan krijg je toch een gescheld op je af:
"je begrijpt er niks van, jij ..... , dat zeg je alleen maar om van me af te komen!"
terwijl het je dan echt wel raakt dat deze mensen jou hulp nodig hebben.

Als je dan zegt dat je hem moet doorverbinden met de administratieve tak van de lijn, dan wordt hij nog bozer: "ja dat is al de zoveelste keer! ik wacht al zo lang!" Maarja... als 1e lijner heb je gewoon geen toegang tot de administratie.

Het vervelende is dat veel mensen te veel van de helpdesk verwachten. Natuurlijk begrijp ik dat als je met een probleem zit dat je dan iemand wil spreken. Ik ben zelf ook zovaak HD klant geweest (vaak ook zonder succes). Maar als je merkt dat 50% van alle technische problemen ook in de handleiding staat beschreven, dan ga je je ook iriteren aan sommige klanten.

Ik geef hier een voorbeeld van mijzelf:
HDer: waarmee kan ik u helpen? (intro... etc.)
klant: mn internet doet het niet... julie schuld, bla bla bla, scheld scheld scheld. (10 minuten later)
HDer: (vraagt naar gegevens, en daarna) welke melding ziet u als u Internet Explorer opstart?
klant: ja mn internet doet het niet, dat is sinds ik ADSL heb van HetNet....
HDer: vraagt naar modem etc. werkt allemaal correct.
...
klant: ik kan helemaal niks op mn computer.
...
HDer: komt er na totaal 30 minuten achter dat windows geregistreerd moet worden.

Zo zie je (met wel een beetje extreem voorbeeld, maar echt gebeurt, klant was geen eens een 65+er) dat als de klant niet naar jou vragen wil luisteren maar alleenmaar zielig doet, de oplossing moeilijk te vinden is.
Het zou een stuk fijner werken als ook aan de kant van de klant goed gefunctioneerd zou worden.

"En ik heb nu 30 minuten met u gepraat en u kunt mij niet verder helpen, schandalig, ik wil je chef spreken!" (op een helpdesk kan je nooit de chef spreken, deze heeft anders een 24/7 taak als iedereen hem wil spreken)
Terwijl ik deze man netjes het probleem heb uitgelegd (en de oplossing) en voor de zekerheid het nr van Microsoft heb gegeven.

Uit eigen ervaring zeg ik julie maar 10% van de klanten wordt geholpen op de manier zoals ze dat wilden.
Ik zie ook als HDer dat het beleid van KPN niet helemaal deugt, vooral als het gaat om opzeggingen.

maarja... de baan verdient goed dus...
nogmaals: ik ben geen KPN, ik werk er voor.

Groeten: De helpdesk-medewerker

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]