Heb een @outlook.com en een @planet.nl adres. In outlook.com webmail heb ik aangegeven dat de Planet mail moet worden opgehaald bij pop.kpnmail.nl. Dat werkt goed (zij het met enige vertraging).
Ik wil vanuit outlook.com webmail ook mail kunnen verzenden met mijn planet adres als afzender. In principe komt er dan te staan verzonden door outlook.com namens <mijn planet mail> maar ik wil van dat "namens" af en dat zou moeten kunnen door de SMTP server van KPN in te voeren. Daar gaat het mis: ik krijg telkens het bericht Je kunt niet worden aangemeld bij de SMTP-server. Controleer of je gebruikersnaam en wachtwoord kloppen.
Als ik de instellingen van mijn mailclient gebruik via copy / paste (mail.kpnmail.nl, geen SSL, poort 25, gebruikersnaam zonder @planet) gaat het mis. Ook als ik SSL inschakel, poort 465 of 587 gebruik, en/of @planet achter mijn gebruikersnaam toevoeg krijg ik de foutmelding
Wat kan de verklaring zijn? Microsoft verwijst me naar Planet. Planet / KPN ondersteunen dit niet.
In de mail zelf zie ik alleen mijn planet adres zien als afzender, maar de header van een verzonden mail laat o.a. het volgende zien:
X-Originating-Email [mijn outlook adres] From Mijn Naam <mijn planet adres> Sender < mijn outlook adres > To Naam <mijn test adres> X-RcptDomain planet.nl Return-Path mijn outlook adres
|